Drake Discusses Grammy Nominations

For the second year in a row, Drake’s nominated for a Grammy Award. On this go around, he’s a candidate in four categories including Best New Artist and Best Rap Album. Global Grind caught up with Drizzy and got his thoughts on the nods. Ceremony goes down February 13th on CBS.

How does it feel to get 4 Grammy Nods?
It’s always, to get any type of Grammy accolade or anything, it’s cliche but it’s a dream come true in the literal sense, that thing you have between sleeping and waking up. That time spent I used to think about being on the stage and being able to thank the people that have done so much for me in my life. And I remember the first time I went to the Grammy Awards and I looked at the set up of it at The Kodak Theater and it was like man, this is very similar to the dream I’ve been having since the Degrassi days. I’ve been having this dream, I never knew where it was and it never really specified what the award was, but I knew it was a night I could let the people know–the people in my life know–how much they have done with me. To have four opportunities to have that chance is incredible.”

Sidebar: Drake Will Host Juno Awards

Tags:
Rate This:
5
Submit No Ratings
34 Comments
  • Your mother’s ”friend”

    wow that was beyond lame ,too bad he’s not gonna win

  • KING MATHERS

    YOU AIN’T GONNA WIN NOTHING CAMEL NIGGA! NOW FUCK OFF AND LET THE SUPERIOR TALENTS DO THEIR THANG. NIGGA!

  • Devil

    And the winner…Cornball of the year goes to…DRAKE!

  • A Chick

    Corny…hmm….maybe a bit but I like that he views it as a chance to thank the people that have helped him along the way.

    Drake really has a way with words!

  • JIMMY

    EMINEM’S BITCH ASS BETTER NOT WIN EVERY DAMN AWARD!!! DRAKE AND B.o.B DESERVE GRAMMYS 2!!!!

    WEEZY THE G.O.A.T.

  • west

    Gay of the year goes to…DRAKE!

  • Itz Yourz

    cmon…mannn…say it wit your chest!

  • me

    I like the way this dude carries himself. Shows that you dont have to have a chain around your neck or dress like a pansy to make it in hip hop. Drake is an ARTIST in its truest sense.

  • ZoomZoomDad-Otis

    lol@”Cornball of the year goes to…DRAKE!”

    Drake: I didnt write a speech for this. But i want to thank my loving husband LIL WAYNE and my father in law Birdman for helping me became this CORNBALL that i am before you today.

  • JIMMY

    @ZOOM

    PEOPLE WHO USE THE WORD “CORNBALL” ARE CORNBALLS!!! HA!!!!!

    WEEZY THE G.O.A.T.

  • The Illest

    Who says cornball? Smh

  • haters are annoying

    IF SPEAKING PROPERLY AND NOT BEING A THUG MAKES U CORNY THEN SO BE IT

    AND FUCK EMINEM, CONGRATS DRAKE

    @JIMMY AND ZOOM ZOOM CO-SIGN

  • wannaB_MC

    Why doe’s everyone hate because someone else likes one rapper or musician better than the other so they hate on each others opinions or the artists that isn’t the one they like.

  • JIMMY

    @haters are annoying

    NIGGA I’M CALLIN @ZOOM A CORNBALL CUZ HE USES THAT WORD.

    DRAKE IS ONE OF THE BEST. FUCK FEMINEM!!!

    WEEZY THE G.O.A.T.

  • you stay underground you stay broke as fuck

    smh bubble gum
    this dude talks like he´s sleepy or high ..so fuckin soft

    @JIMMY – “feminem” ? really ? lmao use your imagination a little bit dude you sound lame as fuck .. and that weezy the g.o.a.t shit ..no comment ..smh

  • wannaB_MC

    everyone hates, why cant people be allowed to like certain music without havin all ya’ll venom flapping tounges, breath smell like cows dung, sit around hating cause yall aint havin no fun, more close minded than than a nun, why don’t you just take ur gun n blow ur live away you sorry son of a hotdog without a bun, haters keep hatin cause thats what they do, i step on em n peel em from the sole of my shoe, ya’ll get fillin gas tanks cause thats all youll do keep given us fuel when were runnin on fumes, we wouldnt keep goin if it wasnt for u I hope i fueled u up a little bit too.

    WannaB – I’m out yall hypocritical useless ridicule time wasting pitifull pack of fools.

  • JIMMY

    @you stay underground you stay broke as fuck

    BITCH I’LL KICK UR ASS!!! U MAKIN ME GET MY INTERNET THUG ON!!!

    WEEZY THE G.O.A.T.

  • Jim

    http://www.mediafire.com/?y6cbdi6f1m7ja Danny the Kid: The Everlasting Hangover recorded in Pittsburgh, Pa at I.D. Labs by the one and only Big Jerm

  • haters are annoying

    @JIMMY OH LOL WELL FUCK @ZOOM HE’S AN EMINEM STAN LOL

  • mdot85

    @Bdot & Basically Everyone…
    AM I THE ONLY ONE SHOCKED THAT ALICIA KEYS ELEMENT OF FREEDOM GOT 0 NOMINATIONS..PLEASE TELL ME AND RNB ALBUM THAT’S SOLD MORE SINCE IT DROPPED..CHRIS BROWN GOT A NOD..REALLY?..ok all caps diatribe over

  • mdot85

    *an

  • JIMMY

    @haters are annoying

    WE GOTTA SHOW THESE EMINEM STANS WHO’S BOSS,YOUNG MONEY!!! LOL.

    WEEZY THE G.O.A.T.

  • fuck u

    @JIMMY lil gayen the goat!!!!0.o
    u fucking gay

  • MrSkeezyMak

    How the fuck can you be up for best new artist twice

  • Word

    Nice to Wayne stans working together on the internet to achieve their goals. Yall might as well exchange contact information too so yall can talk about Wayne and Drake some more.

    I bet yall top 10 favorite rappers of all time is: Wayne, Drake, Nicki, Tyga, Chuckee, Maine, Millz, Gudda, Twist, and the other bitch in the group.

  • JIMMY

    @ fuck u

    I CAN FANTISIZE ALL I WANT ON WHO I LOVE THE MOST ITS DRAKE . NOT ONLY IS HE A GREAT RAPPER BUT HES VERY HANDSOME TOO . I MUST SAY ,I WOULD GIVE IT UP TO HIM . LET HIM DO ME IN MY BOOTY HOLE.
    YOUNG MONEY ALL DAY WEEZY G.O.AT!!!
    LETS GET THIS AWARD DRAKE
    I LOVE YOU !!!

  • JIMMY

    @FAKE JIMMY

    HAHAHAHA U FAKES CRACK ME UP!!! U PROLLY THAT “Word” FAG.

    OH AND BTW @Word, MY FAV RAPPERS ARE WAYNE,DRAKE,B.o.B,KANYE,T.I.,KID CUDI,AND EMINEM WHEN HE AIN’T A BITCH ASS.

    WEEZY THE G.O.A.T.

  • hateitorloveit

    Eminem to take all the awards!!!! fuck young money, calling eminem FEMINEM, whos the prick that wrote his whole album from a womens prespective (cough cough drake thank me later)

  • http://youtube.com/eniyi04 Niyemortal

    @MrSkeezyMak

    He dropped So Far Gone (which just happened to put him in the spotlight) around 09 or so, but according to the rules, that made him ineligible to be nominated then so nah he wasnt nominated twice. It also explains why Justin Bieber is there, even though he’s been out for years as well.

  • Word

    @Jimmy

    Nah cuz, I aint in the the stealing user names business. And the only Wayne i like is the Wayne from everything between C1 and C3 but not including C3, just that time period. Imean, listen to Tha Mobb from C2 or Get Over, then listen to any song on human being. WTF right? How did dude fall off so hard. smh

  • Tim Lee VA Stand Up

    @ me

    Co Sign

  • Belize

    Fuck Aubrey fag. Hope Em & Bobby Ray win big. @mdot85: Yeah that’s too bad Alicia ain’t nominated for anything. Guess that’s what happens when you marry Swizz Beatz.
    @Zoom-Zoom Dad Otis says: Drake: I didnt write a speech for this. But i want to thank my loving husband LIL WAYNE and my father in law Birdman for helping me became this CORNBALL that i am today.
    ^^^^^^^^^^^Rotfl!!

  • Pingback: Drake Discusses Grammy Nominations | MuziksMyLife

  • Jimmyisgay

    Jimmy get Drakes Balls out of your mouth fool . Look at you sticking up for your man . You act like you’re drakes bitch .