J.Cole Not Releasing Pre-Album Mixtape

[vodpod id=Video.13903751&w=540&h=350&fv=%26rel%3D0%26border%3D0%26]

While chopping it up with Jenny Boom Boom and Craig G, Cole reveals that he is cancelling plans to release a mixtape before his debut album drops on September 27th. He says instead he will be releasing a track weekly that didn’t make the cut because he wants people’s full attention on his album.

the source

Tags:
Rate This:
5
Submit No Ratings
0 Comments
  • Word

    Smart move. Cole Fridays. By the way, that new song that leaked with Trey Songz called “Cant Get Enough”….smooth. Better than Work Out, but Work Out is cool too tho. Looking forward to this

  • Da Truthhhhhhh

    J rookie he’s not gonna last in roc nation .

  • onanigga

    hasnt even got enough heat for a mixtape, irreleventworld

  • Codeen

    Bad move IMO. Cole’s fanbase is starting to grow into the mainstream crowd. These throwaway songs he puttin out won’t help keep people’s attention. IDK, I just think a mixtape would give him more buzz and attract the crowd that actually BUYS albums.

  • Codeen

    I predict about 80-90K first week

  • J. Cole sucks ass

    This fool’s album is going to be released in September. It’s almost August and he don’t even got a single out. Shit won’t be out until 2012.

  • M.T

    thats good. hopefully the songs will build more hype for his album. #Cole World

  • Word

    ^
    He has two singles associated with his name out actually. Bad Girls Club with Wale, and his own single Work Out. At least if you gonna hate, put facts up too. And I feel like throwaway songs wont hurt his buzz so why not? A mixtape would get played a few times till your next favorite artist puts his joint out then you’ll prolly listen to that. This will keep ppl anticipating some new Cole every week. It worked with Kanye. I feel like it’ll work for Cole too

  • I’m Just Me

    thats a good move, make people wait. but they better put out a video and start going hard with the promo soon.

  • FlocKaveLLi

    whats with the 1995 edition computer in the back

  • L.A. All Day

    J. Cole is a talentless piece of shit. I hope that garbage either gets pushed back or flops hard as hell. Only homosexuals and groupies will buy his bullshit.

  • suppppp

    Why are 99% of the comments on RR retarded?
    Dropping a mixtape right before the album is just stupid.
    Y’all just don’t know the business well enough.
    I honestly can’t wait for him to drop his album and prove the naysayers wrong. I mean, what do y’all get from all this fuckery?
    Cole World: The Sideline Story 9/27/11

  • Pingback: J. Cole x Trey Songz – Can’t Get Enough « The Uptown Lounge with Andrea Brown

  • suppppp

    @L.A. All Day
    Damn. Why you so hostile. You sexually frustrated ’cause Cole fucked your bitch or something? Damn. He’s a piece of shit that you never met, huh? Talentless.. Yeah but be produces his own album. Writes his own shit…. Yeah.. STFU, retard. Go take your meds or something dude.

  • Leaked Music

    Leaked track off cole world the sideline story before youtube takes it off

  • M.T

    good

  • Earpiece

    I’m down for cole world wednesdays or some shit like that. Oh and that “can’t get enough” leak? Release that as a single immediately that shit’s fire

  • M.T

    hopefully the songs will build more hype for the album. #Cole World
    @J. Cole sucks ass
    He does have a single out. its work out.

  • M.T

    @J. Cole sucks ass
    He does have a single out. its “work out”

  • goose

    coulda told you this….. him, big sean, cudi…. none of them released mixtapes before their albums like they said they would.

  • James

    “J.Cole Not Releasing Album”

    *fixed*

  • http://Rapradar Aj

    Who cares? This nigga sucks.

  • L.A. All Day

    J. Cole is unoriginal all of music sounds like other peoples the only why he gets respect is because of his fuckin looks

  • Black Shady

    Is it me…or does it seem Cole is pissed off at somebody in the video?

    it looks like he’s pissed at Jay-Z when he talks about the verse and the tour LMAO

    COLE WORLD go cop it!! I know I will!

  • bx slime

    Since when did j.cole have haters? Anyways this is gonna be like what Kanye did with Good Fridays so its gonna build up the hype.

  • thafuck?

    who da fuck is the guy on the You played yourself? looks like a broke wannabee diddy

  • L.A. All Day

    J. Cole so fuckin unoriginal all of his songs sound like other peoples the reason why gets respect is because of his god damn looks

  • Allah

    Jay-Z better give his verse. I feel like J Cole doesnt get the attention he deserves from Jay..

  • D_apzzz

    Lmao dis man’s album will flop hard, his fans starting 2 get fed up with all these talk. Let the muzik do da talking, workout is garbage n can’t get enough ain’t good enough.. This man will prolly sell 80-90k first week, understand this, cole can’t make muzik. He can rap but he can’t make that kanye, drake, lil wayne n em typa muzik. I want him 2 succeed but roc nation aint the place 4 him, he n drake should jux leave their labels n form 1. They wld own hip hop 4 a long time

  • Hip-Hop Fiend

    He afraid the Mixtape gonna be better than the album. Naw good move J. Cole is the last of a dying breed I still feel Work Out will fuck up the album but I’m still coppin that shit. It will have that college dropout/Illmatic feel that God he saved songs from 3 years ago

  • J. Cole Sucks Ass

    I’m tellin ya this shit won’t be released before 2012. Work Out is garbage. It sounds like some old ass Snoop Dogg song. Even if the full video comes out, MTV still aint gonna play that boring trash. For all those hood niggas with hope, In his whole career all Cole is gonna be is a one hit wonder with no fame and not so great album sales.

  • drew who

    I DONT KNOW WHAT THE FUCK ALL YOU IDIOTS ARE TALKING ABOUT, THERES ONLY A HANDFUL OF RAPPERS BETTER THAN J. COLE, you dumbass’ dont know what your talking about, must be listening to that bullshit rap.

  • DonK

    freakin genius

  • DMJ

    J.Cole is by far the best out of all the “new generation rappers” His album will be dope and will sell. I think the reason he’s had so much trouble putting it out though is because he is essentially Roc Nation’s experiment. The label was just formed in 09 and has only released 1 album (BP3) which was through a separate 1 album distribution deal with Atlantic. Roc Nation is now distributing their projects through Columbia. As much as Cole loves Jay-Z he probably should have signed to a more established label situation.

  • Converse

    Ahh? I love the new haters Cole finally recieve? keep them negative comments coming? you know it only make him stronger and better than your favorite wannabe rapper

    *lean back N chair wit a grin*

  • Black Shady

    LOL haters doing their jobs!! I love it. Hate on the blogs = success on the charts. watch!!

    Cole World…9/27!!!!

  • Da Truthhhhhhh

    BREAKING NEWS J.COLE VANISHES BEFORE NEXT SUMMER!!!!! not hating but dont be surprised

  • Word

    Cole got haters now prolly cuz yall mad your favorite underground rapper aint getting no burn.

  • Sam I Am

    @Leaked music

    we can see the screencap, dumbass. If you want to promote your shit, at least do it under your own name. Rappers these days, I tell ya.

  • Da Truthhhhhhh

    Cole is wack to me he sounds like tupac sometimes then he sounds like ti nigga is overrated on skill.

  • Da Truthhhhhhh

    oh yeah , Giving out free music bring downs your value if you know anything about business

  • http://rapradar.com IDGAF

    I finally agree with that bitch ass no father around low life AJ. This nigga like jigglypuff mixed with snorlax putting niggas to sleep and shit.

  • Da Truthhhhhhh

    like comparing drake and j cole to nas and jay is out of control.

  • Da Truthhhhhhh

    Last note on this for me, Jay-z will make sure he will outshine all his artist.

  • Shane

    @IDGAF

    While I personally love J. Cole (he’s def in my Top 5), I had to laugh at your comment…

    LMFAO “This nigga like jigglypuff mixed with snorlax putting niggas to sleep and shit”

    IDK if it was even that funny but i burst out in laughter it was completely unexpected.

  • http://Rapradar Aj

    @IDGAF, DONT PLAY WITH ME BOY. YOU JUST DISSED A BUNCH OF BLACKS. YOU AINT HOOD BITCH. FUCK YO MOMMA, YO DADDY, YO GRANDMA, YO GRANDPA, AUNTIES, UNCLES, COUSINS, SIBLINGS. I’LL COME TO YO MOMMA HOUSE WITH AN AK AND CHOP HER PUSSY UP. YOU FAGGOT, DONT EVER DISRESPECT LIKE THAT. YOU WILL BE GOING TO HELL COME JUDGEMENT DAY. BUSTA

  • http://Rapradar Aj

    @IDGAF, YOU HIGH YELLOW BITCH. I’LL SMACK THE BREASTMILK OUT OF YA MOUTH. YOU SWEET BOOTY FAG. I HAVE TO FUCK YO MOMMA WITH 4 CONDOMS ON TO KEEP MY DICK FROM DROWNING IN HER WIDE PUSSY.

  • JERZZZ

    This nigga might aswell cancel his rap career because his album never dropping…… Oh wait this just in, Cole World drops Nevruary 11th Two Thousand and NEVER….. Thats too bad Hov gotta hide this kids shine though

  • Music11Lvr

    Can’t wait for this album to drop. Far as I’m concerned it’s all about J. Cole, Kendrick Lamar, The ILLZ , always look forward to releases from these guys

  • DenverCo

    wow i just have to say some of you need to die and LA should be the first to go! #coleworld

  • 106

    Cole World I’m glad even though i wanted that mixtape. You in album mode now no more mixtapes Cole. Roc Nation was originally not going to have Hip Hop artists so Cole is sort of an experiment and the label is new but people just love to talk shit. I think Cole is getting better everytime I hear a new track from him so im glad he didnt release his album last year. The label not desperate for money so they building this dude up. Just my thoughts

  • Jay-Z-Jay Jerking Niggas

    Kendrick is better then J cole , J cole is fuking wack!!!!!

  • http://rapradar.com IDGAF

    Cool story AGAY, NOBODY CARES.

  • http://Rapradar Aj

    @ IDGAF, YO MOMMA BETTER CARE. THAT BITCH OWE ME MONEY. WHEN SHE GO OUT THERE SUCKING DICK, SHE BRING ALL THE MONEY BACK TO ME. BITCH CANT EVEN GET 5 PERCENT.

  • http://rapradar.com IDGAF

    Why you so mad tho ? Your daddy dead that nigga goooooooooone, FACT. I took that will money, all 42 dollars of it and treated your dirty mother Shanaynay to a nice meal at TGI fridays.

  • supppppppppp

    What do y’all haters get out of hating though? I don’t get it… Do you niggas get paid to do this shit? It is a conspiracy. What’s the benefit of hating? Do you feel better or some shit?
    I know Cole is bigger than X rapper right now, because the amount of hate… The way the magnifying glass is on him, his hype is real for real.

  • AJ’s Dad

    J. Cole has a big penis NO HOMO

  • http://Rapradar Aj

    @ IDGAF, I SWEAR TO GOD MY NIGGA. LETS KEEP IN TOUCH AND IN THE FUTURE WHEN I CAN, I WILL COME TO YO HOUSE. THATS A PROMISE MY NIGGA. CAUSE IT AINT ABOUT TALKIN NO MORE NIGGA. SO PLEASE LETS KEEP IN TOUCH. MATTER OF FABT, IF WE CANT KEEP IN TOUCH ON HERE, JOIN THIS SITE CALLED THE EXPERIENCE PROJECT, IM ON THERE AND WE CAN STAY IN CONTACT THAT WAY. IM SERIOUS. PLEASE DO THIS.

  • http://rapradar.com IDGAF

    You should keep in touch with some bitches not people from a c section. MATTER OF FABT you can go to school an learn how to spell. Come join this site mydadead.com, im not on there but you should be cause YO DADDY DEAD. IM SERIOUS PLEASE DO THIS.

  • http://Rapradar Aj

    @ IDGAF, OVIOUSLY ITS A TYPO U FAGGOT. YOU THE ONE WHO NEEDS TO GO TO SCHOOL. YOU CLEARLY HAVE NO JOB IF U ON HERE ARGUING WITH A HIGH SCHOOL STUDENT. AND YO MOMMA THE ONLY BITCH I NEED. SO LETS KEEP IN TOUCH. AND WHEN I COME TO YO CRIB, DONT BE SURPRISED. I PROMISE.

  • AJ’S Dad

    I like J. Cole’s unibrow. He a more hair on hair on his unibrow then my son has on lil’ penis I know bcuz I bathe him every night

  • http://Rapradar Eminem

    A yo @IDGAF, check this out.: I fuck yo momma, then I put her in a coffin. Shot thru the top 3 times, yeah I offed her. And u just a fag, a e thug. Yo moms pussy beatin my dick is what I call a mean mug. You a wuss, I’ll slap yo grandma, and hang grandpa on a coat hook. You the biggest faggot since richard simmons, with pink booty shorts, and lip gloss listening. Get off this blog and do something productive, I’ll always love u son but sometimes I wish I never nutted. Stupid bitch, I’ll leave u gutted. With ya kidneys hangin out and fuckin blood gushing. Let me stop being mean. Cause in High school you were quite the queen. Had more balls in ya ass than a center lineman for a football team.

  • http://Rapradar Weedhead

    Currently, I am high as fuck and a little bewildered. @IDGAF, I want to fuck yo momma too man. Can I ???

  • http://Rapradar Nike

    Fuck yall, J Cole is that nigga. This is a good move. @ IDGAF, you must was molested as a kid. Remember the good touch bad touch conversation??

  • http://Rapradar TYRONE

    @IDGAF MOMMA LIKE A DOORNOB, EVERYBODY GET A TURN. @IDGAF FATHER ONLY LEFT BECAUSE HE WAS SO STUPID THAT HE FAIL THE DNA TEST. HIS MOMMA SO STUPID, A THIEF BROKE IN THEY HOUSE AND STOLE TV,AND SHE RAN AFTER HIM SAYIN YOU FORGOT THE REMOTE. HIS MOMMA SO DUMB SHE THOUGHT A MOBILE HOME WAS THE HOME PAGE ON A BLACKBERRY. SHE SO STUPID, THE DOCTOR TOLD TO LOWER HER BLOOD PRESSURE, SO SHE STOOD UPSIDE DOWN. HIS GRANDMA SO OLD, HER PUSSY GOT A PAGE LONG STORY ABOUT IT IN A SOCIAL STUDIES TEXTBOOK. THAT BITCH SO OLD SHE BLEED NURSIN HOMES.

  • http://Rapradar TYRONE

    @IDGAF GRANDMA SO OLD, SHE WAS SUED BY THE BIBLE FOR COPYRIGHT INFRINGEMENT. GOD USED HER TO MAKE EVE. IDGAF MOMMA SO UGLY SHE WON WORLD’S UGLIEST DOG CONTEST. HIS MOMMA SO UGLY U CAN STILL SEE HER FACE THROUGH THE BAG WHEN U TRY TO FUCK HER. HIS MOMMA SO STUPID AND SLUTTY SHE THINK HARDWORK IS TRYIN TO MAKE YO DICK DEEPER IN A WOMAN PUSSY. HER TEETH SO YELLOW SHE SPIT CHEETOS. HER WIDE PUSSY WAS THE REASON FOR NOAH’S ARK.

  • http://rapradar.com IDGAF

    Damn you that mad AGAY ??? Ill leave you alone since it seems as if you got mental problems.

  • http://Rapradar Nike

    J cole killin the rap game. Let the haters hate. He will be a legend.

  • http://Rapradar TYRONE

    ALL JOKES ASIDE. THIS NIGGA J COLE HAD A LIL BUZZ AT FIRST. BUT NOW ITS QUICKY DECLINING. HE NEEDS A PUBLICITY STUNT QUICK. MAY B HE SHOULD CALL THE GAME. NOW, BACK ON @IDGAF, HIS MOMMA SO FAT YOU CAN USE HER STOMACH AS A FLOTATION DEVICE. @AJ PLAYED THE MONSTER OF THE GOONIES. BIG SLOW ASS. @IDGAF USE CHEESE AS LOTION ON HER STOMACH, THEY CALL HER PIZZA PUFF. HIS MOMMA SO FAT AND UGLY, THAT BITCH WON BEST HALLOWEEN COSTUME……. AT A PIE EATING CONTEST.

  • http://Rapradar TYRONE

    ^ SORRY, I MEANT PIZZA ROLLS.

  • Kool Aid

    DAMN now everybody hopped on the “I Hate J. Cole” bandwagon, didn’t they? smh Take note of that shit tho. One bad song from an otherwise promising up-and-comer, and he’s toasted.

  • Kool Aid

    @AJ why you useing diffrent names pertending to co sign your retared ass you have way too much fun on this website go out and make friends

  • Ben

    COLE WORLD!!!!!!

  • ez

    J.Cole just don’t give a fuck Lol 9/27!

  • NC all Day

    COLE WORLD

    HES GONNA BLOW UP HATERS