RZA On Producing For Watch The Throne

The Abbott produced the track, “New Day” on The Throne’s collaborative album and discussed with Rolling Stone how the union came to fruition.

“I’m really honored to be a part of the project. These two are obviously very capable in their own right, so to include me in this classic project is a testament of how much respect we share for one another. Kanye asked me to send tracks while they were in Australia, I just thought I would send some shit that would be rugged. I know they can find the poppy, hip-hop places, but I wanted to send them some real edgy shit. Apparently they thought they were great – Kanye said, ‘Send some more of that Wu shit!’”

hhnm

Tags:
Rate This:
5
Submit No Ratings
23 Comments
  • AWENB

    1 OF MY FAVOURITE PRODUCERS EVER

    I’M MORE EXCITED TO HEAR THE BEATS THAN HEARING KANYE

  • mac DIESAL’s Assisant

    PUBLIC SERVICE ANNOUNCEMENT FOR ALL mac DIESAL FANS!!

    RAPRADAR MODS PLEASE DONT TAKE THIS AS MODS: THIS IS AN IMPORTANT MESSAGE FOR ALL mac’S LOYAL FANS

    MR. DIESAL WILL NO LONGER WE BLOGGING ON THE RAPRADAR SITE DAILY. HE WILL MAKE A COMMENT ON ONLY SUPER RELEVANT BLOG POSTS FROM TIME TO TIME.

    MR. DIESAL FEELS HE IS GREATLY UNAPPRECIATED WITHIN THE RAPRADAR ORGANIZATION.

    HE IS ALSO UPSET ABOUT THE NUMBER OF IMPOSTERS THAT HAVE USED HIS UNIQUE NAME IN VEIN.

    HE SENDS HIS APOLOGiES TO ALL HIS MEMPHIS BLEEKS AND TONY YAYOS.

    AND AGAIN PLEASE….

    DONT HATE ON ME OR MY BOSS’S OPINION!!! [ DONT HATE ON YN'S HAIRLINE EITHER!]

  • http://Rapradar This Cold Black

    Hes a fuckin liar. He didnt produce anything on Watch the throne. Kanye and jay z would never work with this clown. He was part of one of the worst rap groups ever. Where Are They Now

  • Original Will

    RZA has the coldest prod if i was a rapper he would be the 1st nigga i go see for beats even if he turn me down at least he would know you there its a starting point hell of an actor too but i havent heard one bad rza joint at least from a production standpoint

    SN:Otto man Otto is My Lotto lol

  • Black Shady

    ^ Nigga got jokes LOL

  • http://Rapradar Random nigga

    THE SKY IS BLUE AND FUCK MAC DIESEL.

  • RC

    I guess this is a good loom for RZA.

    On another note, when did COMMENTING on a blog make you a BLOGGER? Nigga you a commenter not a blogger.

    Lol, these cats cant even surf the web right. Let alone figure out how to actuall use the backend of a site to even write the blog, let alone make a post.

    Ole bing search engine metro pcs cell phone web having ass niggas

  • uhuh

    @ This Cold Black
    Let me add a joke to yours :
    Wu tang clan aint got shit on YMCMB
    LOL

  • Debolik

    RZAs one of the best….Mac Diesel who??????????????

  • http://Rapradar This Cold Black

    @ uhuh, you fuckin pussy. I fucked yo momma yesterday and got her pregnant. Fuck you. RZA is a bitch. Drake would rap circles around this nigga. And the rest of them wu gay niggas. Where Are They Now

  • Debolik

    Drake rapping circles around RZA?? hahahahaha Drake is coo but he aint the shit… Sit yo ass down lmao

  • uhuh

    ^
    iThuggin’ at its finest.

  • uhuh

    *meant for This Cold Black

  • Hip_Hop_Schola

    Good to see RZA collaborating with Hov and kanye…

  • Debolik

    @uhuh its all good haha co sign

  • STINKMEANER

    yeah i wanna hear this track now

  • Nat Turner aka Rock Solid: IM ON YOUTUBE!

    I’m very eager to hear this project.

    I just skimmed over maybe 10 comments unrelatable to the topic at hand.

  • Chan

    Damn I didn’t know RZA was going to be producing a track for WTT! Thats fucking awesome. Do I really need to restate how this album is going to be a classic? Well it is. WU TANG FOREVER!

  • ZoomZoomDad-Otis

    RZA is a legend W.T.T. is going to be nice wait for the album.

  • juju

    rza, mike dean best producers

  • Pingback: RZA Speaks On Producing For Watch The Throne

  • Me

    This mac diesel guy is fucking funny…haha

  • Ghost

    AHAHAHAH At Cold Black. WU TANG is the greatest rap group ever. Keep your wack opinions to yourself.