0
  • Midsize Jerm

    EHH….not a bad record, but what does this have to do with the G.O.O.D. album? Sounds like something solo, not collaborative…

  • Donn

    DRAKE DISS / YOUNG MONEY DISS

    SHOTS FIRED!! TRACK IS FUCKING CRAZY!!!

  • push

    You signed to one nigga thats signed to another nigga thats signed to three niggas now thats bad luck….Shots?

  • JustMyOpinion

    @ Midsize its just a reference to the type of summer it will be.

    You can’t front on this, at all. #cruelsummer

    @ BigHomie this was your original post “Live from Cannes, Pusha T kicks off the Cruel Summer and hands over the latest cut off the G.O.O.D. Music compilation project.”

    Why try to start something its just rhyming? Now, you’re going to have all these dudes that never left their living room, start talking about some rapper from Toronto.

  • Drake diss for sure. “Niggas ain’t down for ya. Take half the shit u get” GET EM PUSH

  • How’s that a diss? You guys are fucking clowns man. You can’t even say peak-a-boo on a track and someone would assume that’d a diss Lmao

  • this shit is too deep

  • Pingback: #NewMusic :: Pusha-T :: ‘Exodus 23:1′ | | TopicPlsTopicPls()

  • Midsize Jerm

    @JustMyOpinion…nah, it’s a dope song, it’s just that Big Homie mislabeled this and got me thinking it was gonna actually be the next track off the G.O.O.D. album…I know it’s gonna be a Cruel Summer, tho, u ain’t gotta tell me.

  • Pingback: Pusha T – ‘Exodus 23:1′ | HipHop-N-More()

  • Rythim

    Dammmmmnnnnn this is dope

  • Pingback: Push T - Exodus 23:1 (Drake Diss)()

  • 7RobA

    This is dope! I hope this is a Drake diss. More people need to start calling out these Young Money bitches.

  • Pingback: #rip drake()

  • pro reason.

    Only smart niggas will get this.

  • Mr.November

    “Now you there all by yourself. Ask Steve Jobs, wealth don’t buy health.”

    Killed it

  • Why So Serious

    bahahahahahahaha!!!!!!!!!!
    This aint no diss, it’s just that you niggas been sleeping on Pusha
    That nigga caught your attention huh

  • Manj

    G.O.O.D Music is a problem

  • push

    @GoogleMe …. oh idono maybe because the first words of the track are “Beef is best served like steak”….

  • michelle michelle

    I don’t know if this is a Drake diss, but I do get the feeling that even if Drake wanted to leave YM they wouldn’t let him. Birdman’s always talking about loyalty in scary kinda way.

  • Mag

    How is this a Drake diss? I don’t see it at all.

    Nice song.

  • M.T

    This song has a good vibe. I’m feeling this.

  • Carlito

    G.O.O.D Musi has arrived!!

    like i said, and will continue to say, MMG/YMCMB TAKE NOTES FUCK BOYS!!!!!!

  • Anonymous

    *YAWWWWWWWWWWWWWWWWWNNNNNNSSSSSSSS EXCESSIVELY*

    DONT YOU HATE ON MY OPINION!!!!!!

  • Sad

    Dope!!!!!!

  • agrippagodson

    @ MAG

    “You signed to one n***a thats signed to another ni**a thats signed to three ni**as now thats bad luck!”

    He signed to Wayne, who is singed to Baby who has a label with Slim, so technically he is signed to 3 dudes. This is definitely a Young Money Drake/Young Money diss.

  • rahrahrah

    I don’t know if intelligent people listen to and appreciate YMCMB/MMG? It’s a fun beat that you dance to at a club because the girls like it. But those are fuckboys aren’t they? Not that there’s anything wrong with that. It’s just not how inelligent people rock. And I don’t mean homosexuals. It’s worse than Diddy or Suge Knight. They aren’t men in their own right. They don’t have any informative opinions on shit?

  • Tyrint Tm

    Where the explicit version tho?

  • ben_dover

    Shots fired at a lot of niggas. Drake ain’t the only pap smear nigga out there

  • Rj6942

    is that biggie clip at the end on the real track or did flex add it in?? whatever it is, its a sick way to end a track like that. pusha got BARS

  • TheTruthIs…

    You signed to one nigga that’s signed to three niggas…Could be anyone…Game … 50 cent… Anyone signed to ROC … Anyone signed to anything… LOL He could be talking about himself…

  • agrippagodson

    How is this even debatable?

    Drake = signed to Wayne (1) , Wayne signed to Baby and Slim Williams (2)

    Overall, he is signed to 3 ni**as = bad luck.

  • ben_dover

    If you signed to Ross you signed to a nigga who is working for a few niggas. Diddy, warner bros and Jay got they hands in his pockets. Mmg shots?.. no telling. Like I said there are a lot of pap smears rapping right now

  • the void

    dope shit. lil drizzle wont say nothing. he too pussy. fuck around and get clapped. no std.

  • the brain trust

    Goddamn! This record is so fucking tough.

    Everything about it was perfect. The Dream’s concise, yet razor sharp hook, the cinematic beat, eerie biggie sample, great verses.

    This is the kinda shit that gets me excited about hip hop.

    I need the explicit version like yesterday! I wonder who my nigga Push is dissing anyway….

  • Mag

    @agrippagodson

    That’s sighing to 1 dude signed to two dudes not 1 dude signed to 1 dude signed to 3 dudes(Pusha himself is signed to Kanye who is still signed to Roc-a-fella that’s signed def jam, correct?). It don’t fit. Y’all not comprehending the lyrics. Plus we all remember Drake signed a great deal, right? No one taking half his shit. He waited until after So Far Gone got hot and labels started a bidding war before he signed his deal.

    This is the usual rap trash talk. No specific targets.

  • the void

    ^^^ youre lost little nigga.

  • OK.

    It’s a shot at a drake signee.

  • the brain trust

    Why is everyone so sure that Drake is the target?

    Push seems to be referring to very specific events so i’m in NO position to say who he’s talking about.

    Plus, he didn’t mention any names so……

    Is there any reason why you ALL feel this way?

  • Mag

    @the void

    good comeback.

  • agrippagodson

    @ Mag. The Void is right.

    He is talking on the way his contract is structured. Everyone know Slim and Baby been fucking their artist for years.

    Who else has been talking all that shit but Drake, getting gassed up. Talking about he is living the good life? Living his dreams. He already went at Drake with that Common track.

  • agrippagodson

    Pusha’s album flopped, why not go at one of the top in the game. Honestly, is skills sold, Pusha would be doing Drake numbers.

    The 2nd half, Im almost sure he is going at Wayne.

  • dragon

    ohh i get it. Pusha T doesnt like drake… The Dream has been with the Weeknd.. ha

  • dragon

    beef*

  • hip hop is dead

    wale ? wayne? or drake ? thats my guess lol

  • Mann…. christ! this is the shit…t.t.t.totally… the homie went in hard with this one

  • Tyrint Tm

    They put up wut i JUST asked for lol

  • Mag

    @agrippagodson

    you got goldfish memory. He signed only three years ago and the details were all over the net. It was a deal set up exactly the way Drake wanted it.

    Every rapper talks that shit. Drake is one of the few rappers who actually got the all that. I don’t why you want this be Drake diss so badly but I don’t see it all. And no disrespect to Pusha, but it even if it was, nothing would come out of it.

  • RAzoredgREquiem

    “Do not spread false reports. Do not help a wicked man by being a malicious witness.”

    george zimmerman case?

  • Martin

    A SNEAK DISSA THATS THAT SHIT I DONT LIKE

    ….hypocrite, smh

  • manjojo

    The line that really makes me think it’s about drake and or wayne is the “You see they never loaded they guns” line… since Wayne got caught with the unloaded gun

  • Style-LIN on you

    Always knew what Pusha was capable of, since the Clipse era! Never slept on that dude!

  • agrippagodson

    Listen to the other aspects of the song man. Who else is talking tough hiding behind his “crew” Young Money, Rick Ross and what not. Pusha already went at him twice! That “don’t fuck with me” beat jack and that Common Sweet diss.

    It’s over your head though man, don’t sweat that shit.

  • devon hova

    dope song pusha t dope fucking song …………

  • Mag

    I give up. Keep reaching.

  • agrippagodson

    It’s in the track! How is this reaching?

    Was this reaching?

    was this reaching?

    Yeah, Im reaching now too.

  • o_0

    DOPE

  • o_0

    @manjojo….good point, it could very well be. whoever its against got some flames breathin’ down they neck w/this track!

  • Dope track, but sneak dissing? That’s some bitch nigga shit… Say niggas Names homie..

  • YOU CAN’T KILL ME

    LEVITICUS 5:1

  • YOU CAN’T KILL ME

    WHERE ARE THEY NOW?

  • LOLDrakeStans

    HES NOT THROWING SHOTS AT DRAKE…YOULL FIND OUT SOON ENOUGH….ALL YOU DRAKE CHEERLEADERS STFU WITH YOUR WHINING..YALL ACT LIKE A BUNCH OF FUCKING BABIES FOR REAL…BITCH NIGGAS THATS THAT SHIT I DONT LIKE.

  • Dr. Dre’s Ass

    Pushaaaaaa

  • Chris

    Hot track… He definitely talking bout some rapper. This remind me of some early 50 except 50 woulda said a nigga name. Ha

  • Gayke

    Drake is a chicken. He does not want to retaliate.

  • the void

    pusha went at lil wayne too on the second verse. that line about “you call that living out your dreams (skateboarding)you cant fly without your wings” jeremy scott designed those adidas hi tops with the wings that wayne likes to wear. “i was really in that travelodge/you just lying through catalogues. where the BLOOD and them battle scars?” ppl forget the clipse had beef with wayne a few years ago.

  • hahaha

    pusha openin for future…drake wins ha!

  • MONEYisHOVA

    definitely a DRAKE diss!!!…..If you think about it STAY SCHEMING which was a song feat. Rick Ross and F Montana are by both by artist who are signed to “360” structured labels. which means PUSHA T was retaliating to DRAKES diss in that song….SIDENOTE: The whole industry believes that DRAKE is playing the tough guy role because he has alliances with so many artist especially those that portray a gangster rap persona (mmg,waka flocka,etc)..

  • Black Shady

    THIS is a hip hop record!!!

  • Guare456

    god damn this shit is ugly my nigga. GOD DAMN .. ya dumb fucks arguing whos its about and talking bout ya dont like sybliminals.. nigga this shit clear as day u dumb fucks.. what the fuck be wrong wit ya.. ya niggas all fucked up in the head.. .. this shit ugly tho.. god damn it.. he tore that nigga the fuck up wit this one.. Drake having nightmares wit this one believe that hahahaha straight up

  • TheDon

    Got Damn!

  • Damn, good replay value, on the third one now.
    Hook is perfect even with autotune, killed all verses and the beat is fire.
    I’m not going to tell who Pusha is shooting at, but yes, he do bust shots at somebody.

  • Real Talk

    YMCMB
    MMG

    It’s either about one of them or all of them lmao.

    Pusha keeps it 100, but please do a 2pac and call out names so we can stop guessing.

  • ACE

    G.O.O.D

  • L’z

    Def agree with MAG. As much as I’d love for this to be a Drake diss, I can’t really see any specific shots that apply to him. The “signed to three niggas” line you guys keep bringing up is a reach. Esp since Push talking shit about Drakes label situation doesn’t make sense… esp since Drakes deal was damn near flawless, and Push hasn’t had the best label situations himself… Some of the lines seem to be directed toward himself, but I highly doubt thats what this is…. Something I think we have to wait to see develop.

  • Biggar

    Wayne just said Fuck Pusha T on twitter. But isn’t Pusha signed to good, which is under defjam/rocafella? All you new mutts are signed to 3 guys. Whole bunch of bad luck all around

  • onenutned

    this nigga push so smart he’ll make a sneak diss blatant…”you call that livin out ya dreams../” = Drakes Closer to my Dreams or dreams money can buy….then push says “you can’t fly with out your wings..” = Birdman and that stupid ass bird signal he always throws up. It’s diss record it’s just encoded.

  • J-Rod

    Lmfao, That track could be a Drake diss. Drake is signed to Young Money, which is owned by Cash Money who’s owned by Universal Records. “Contract all fucked. I guess that means you all fucked up. You signed to one nigga, that’s signed to another nigga that signed to 3 niggas now that’s bad luck”.

  • Shots at Weezy and Drake fasho “you cant fly without yo wings ” wings=birdman “They got you talkin that big shit, Lil (wayne) do you know we dont miss shit” wayne diss. Miss me track wit drake and wayne. Subliminal obvious disses> blatant disses

  • Carlito

    anybody see Wayne’s tweet???

    “fuk pusha t and anybody that love em”

    crazy how pusha said NO NAMES.. yet wayne already responded. hmmm. sounds like a bit of insecurity to me!!

  • JL

    Such a good song.

  • TruthNiggga

    HE COULD BE TALKNG ABOUT EITHER DRAKE OR MEEK MILL BCUZ HE MENTIONED “DREAMS” AND MEEK IS ALWAYS TALKING ABOUT CHASING DREAMS OR ITS DRAKE

  • TruthNiggga

    DRAKE NET WORTH IS 25 MILLION SO HOW WOULS HE BE FUCKED UP? HE MUST NOT BE TALKING ABOUT DRAKE

  • Pingback: Rap Radar :: Lil Wayne Calls Out Pusha T()

  • Even if he’s talking about drake, where’s the insult? Yeah he’s signed to a bunch a niggas, so is everyone in the game right now

    Drakes career has never been better so I don’t know what bad luck he’s talkin about

  • mac DIESEL

    THIS RECORD IS NASTY!!!! PUSHA SPITTIN’ VENOM ON THAT BLOOD SOO-WOO GANG MEMBER TURNED SKATEBOARDER!!!!

    …….HA!!!!

    DON’T HATE ON MY OPINION!!!!

  • craddyshaq

    Funny that people don’t realize Drake IS the game right now.. he’s not even running the game.. he is the fucking game.. respect.. dudes a nobody anyway

  • FTW

    who shot cha…

    PUSH.

    FTW

  • dmc

    so dope

  • Musikal

    @martin Ain’t no sneak dissin at all. Lol

  • mike

    Sneak dissin??? Still pretty good tho.

  • Akuma

    They might be TALKING ABOUT C.MILIAN THO

    Drake is signed to 1978 management 1st, which is signed to YM, who is obligated to CMB & the major lable.

    Clipse are not signed to major. Pusha is not signed to Pharrell or Kanye either.
    Dream is a writer/producer 1st, he make bread without rapping.

  • Pingback: New Music| Pusha T ft. The-Dream – “Exodus 23:1″ | ..:: apolloKIDZ ::..()

  • JP

    “Funny that people don

  • the void

    ^word

  • the void

    funny how the ppl who arent in the loop are calling this sneak dissing.

  • Grammer

    over my dead body remix by Grammer…..Give me the crown 2 coming soon! http://tweetmysong.com/44827wu

  • Pingback: Lil Wayne Calls Out Pusha T « FTSLDRS()

  • Somebody Else

    the “signed to one nigga thats signed to another nigga thats signed to 3 niggas” is more at the weekend i think. cant fly w/o wings, ovo? just speculation lol

  • Yeaaaaaaaaaa GET EM PUSH. Let the games begin. I’m ready for some more heat.

  • TheCool

    That beat… That beat is crazy. GOOD Music is on fire with the production on their recent joints. And Pushas bars were dope to.

  • nutsonya

    damn RIP YOUNG MONEY, this dude killed it!

  • Marko-V

    Pusha Ton is from the school of expose the fake for the sake of the culture and not just get your money by any means. I respect this move a great deal.

    @remarkoble1

    http://www.reverbnation.com/c./poni/112483592

  • shady

    Funny thing is if FIF did this roght about now ya’ll assholes wouldve said its a publicity stunt.
    Fuckbois

  • How many rappers can you name in the last decade who didn’t come out signed to another rapper’s label? Ya’ll niggas reaching, I ain’t hear nothing on there that you could say was definitely about Drake or Wayne. But since that nigga jumped on Twitter talking shit, I hope Pusha gets at both of them niggas DIRECTLY

  • Y’ALL DON’T GET IT

    @somebody else said “the

  • sohighsolo

    A SNEAK DISSA THATS THAT SHIT I DONT LIKE

  • Serious….

  • JReezy

    Nobody says names anymore. If it was a diss Drake won’t respond because his name wasn’t said in the song.

  • Pingback: Rap Radar :: Pusha T & The-Dream In The Studio()

  • JMillionaire

    TOUGH, VA STANDUP PUSH!!!!

  • Pingback: PUSHA-T AND DREAM IN THE STUDIO (MTV VIDEO)()

  • Ea$y Bread

    Song is Excellent.

  • Pingback: » Pusha T & The-Dream In The Studio AUDIO KORNER()

  • Pimp Squad Raw

    Best record 2K12 thus far. Push x GOOD

  • He talking about his bro if you ask me

  • damnnn!

    @LilTunechi
    DAmn wayne pusha T just smacked yo ass up !! a lil weak freestyle thats all u got? this dude bout to use u as a steppin stone! i was thinking hed come with some no ceilings heat but instead he came out with a weak lil 50 sec freestyle sounding madd scared like ok i guess i gotta respond..fuckkk lmao

  • SleeperHold

    Boring…

  • SleeperHold

    Is this about Malice?

  • JWill

    This sounds like some “Streets of Rage” shit for the Sega Genesis, lol.

  • Kory Powell

    If you dont know anything about the clipse, or hip-hop history, you wouldnt understand how this is a diss,….Drake and YMCMB have been bodied

  • Itz Yourz

    SMDH

    The song…is hard…the thing is I don’t pay attention to this nigga unless he have a song like this or if he featuring On kanye shit or something….cus back in the day when the clipse came out…with pharrell they were consider studio gangsters to niggas…hence malice being a born again whatever …and pusha still spitting for the one hundredth and million time “about the crack he use to pump” 100mph on his block. He with good music now…and most of them niggas anit about that life…so his “real” ass has to switch his style up…so we get this. Still good shit tho.

    And I don’t got time for the logic games and damn sure not going to decipher shit bar by bar like some niggas did up top…fuck that …I got bbqs to attend. So if any of y’all real niggas see him out this weekend please do some RNS and tell him to just drop names next time even though we enjoy the amusement of him having biggie in the background who one said bite my tongue for no one, call me evil or unbelieveable…and this nigga is tongue and cheeking shit.

    And if there are any ladies on this blog remind him this is the second song he may of made about drake…why does this one nigga always on his mind?

    Aight I’m out…to all have a safe and poppin ass memorial day weekend. And much respect to the soldiers who gave there lives for me to do it freely(decipher that last line y’all )

  • Jesse

    listen to what drake says on that amen track with meek mill : “G.O.O.D. ain’t Good enough…” and he keeps going

  • HK

    Clever wordplay

  • djdoit

    pusha t is real. say who its for drake and lil wayne…spot on my dude. but keep it 100, say what you mean

  • Pingback: Anonymous()

  • Pingback: Rap Radar :: New Music: The-Dream x Pusha T “Dope Bitch”()

  • Crew Love

    whatever side people on. THIS IS DOPE!

  • Pingback: Rap Radar :: New Music: Joell Ortiz “Iron On You”()

  • Pingback: Anonymous()