Jay-Z Producing The Great Gatsby Music

Leonardo DiCaprio and Jay Z spotted courtside at the Yankees ALCS Championship playoff game in New York City

Jay-Z is partnering with film director, Baz Luhrmann to executive produce and record music for the upcoming film, The Great Gatsby.

According to Reuters, Jay will blend contemporary music with hip hop for its soundtrack. The film based off F. Scott Fitzgerald’s novel starring Leonardo DiCaprio hits theaters May 10. Says Jay:

“As soon as I spoke with Baz and Leonardo, I knew this was the right project. The Great Gatsby is that classic American story of one`s introduction to extravagance, decadence and illusion. It`s ripe for experimentation and ready to be interpreted with a modern twist. The imagination Baz brought to `Moulin Rouge` made it a masterpiece, and `Romeo + Juliet`s` score wasn`t just in the background; the music became a character. This film`s vision and direction has all the makings of an epic experience.”

hhdx

Tags:
Rate This:
5
Submit No Ratings
28 Comments
  • Donn

    Put out some fucking music!!!!!
    Smh

  • Op-eD

    First that, what about this review of ” 42″?
    https://www.facebook.com/notes/consultation-marketing/42-reviewed/346578655442964?

    Dag Records

  • JOHNYblaze

    DAMN! Jay Z is putting his name on EVERYTHING LATELY! Like a true Hollywood Jew business wise.

    Some new music would be dope, if he could continue to transcend time with that ILL modern flow Jay has always had. But put some HEART into it the balling superficial shit is draggin.

  • http://chigotoday.blogspot.com chigotoday

    $$$$$$

  • http://nub-g.wordpress.com rongreezy

    Reblogged this on The Music Business Revisionist and commented:
    Can you really be mad at Jay for delving into so many different areas to make money from and create music at this point? He’s hit up the whole publishing and licensing game, and now his name is getting bigger and bigger when it comes to production, so much so that he’s now producing the music for the new DiCaprio film The Great Gatsby. Now that’s power!

  • pptheTruth

    SO.. Its a money grab? I mean Jay-z doesnt write music.. He writes lyrics.. Im sure being in a studio for most of his adult life he can bang out a drum track with a melody.. He can’t write scores of music though.. So is it his input? Or all his songs? I dont get it.. Whats the point of this except for rap blogs having another post to put online?

    Honestly asking not just hating from a good place.

  • Doug Iovine

    I was just lietening to the “Romeo + Juliet” soundtrack yo.. with this song from that kid Quindon Tarver.. he was dope too bad fuckin Chris Stokes ruined him…

  • Fuck Your Opinion

    Jay’s win streak is unfuckwithable.

  • rahrahrah

    So, the question for me in approaching Gatsby was how to elicit from our audience the same level of excitement and pop-cultural immediacy toward the world that Fitzgerald did for his audience? And in our age, the energy of jazz is caught in the energy of hip-hop. Not only is Jay-Z a great artist, full stop, but I had heard that he was a great collaborator. Leonardo and I were lucky enough to be present in a recording session over two years ago as Jay-Z was recording ‘No Church in the Wild,’ and the collaboration grew from there.”

  • blackJew

    Jay z finally signed a Cali artist -http://www.youtube.com/watch?v=LHxEMa0MnLw&feature=youtube_gdata_player

  • moreffa

    diz big lipped nigga done sold out da hood once again my internet nigros
    hes doin da white mans movie’s

  • County Of Kings

    @moreffa shuuuuuuuuuuttttttt the fuck up nigga.
    u crab in a barrel ass nigga. as soon as a nigga starting getting that xtra money niggas want u to only do black people shit.
    i swear ppl like you want blacks to be rich, but not too rich, just the right amount of rich to leave the projects, but not rich enough to leave the hood. what exactly do u mean by sell out. he shouldnt do the movie cuz its based on a white character? or cuz it stars a white man? how bout all the black ppl he can give jobs too thru this 1 venture. na u dont realize that sometimes u gotta work with a white man to get your brother a job later

    if i had access to jayz, i would simply just relax and take notes. the blueprint 4real

  • damone

    Moreffa u want jay to,stay in the good and not work with whites? This is why some people hold blacks back. It’s 2013 bro smh

  • Safe Dwade

    This movie Illuminati af

  • ZoomZoomDad-Otis

    Nice !!!

  • onenutned

    read the great gatsby in high school..it was on some sucker shit ..nigga had to wait till he was paid to get a bitch who wasn’t worth a shit but it should play out well on the big screen. go head Jigga.

  • http://www.twitter.com/djcognac dj Cognac

    Haven’t been impressed with Jays raps in a while. I got love for Hov but I ain’t fucking with that Suit & Tie… verse.

  • Devante

    I’m tired of hearing these feature verses, WTT was basically a Kanye album with a Jay feature in every track.

  • Shawn Korey

    “Hov on that new shit, niggers like how come?
    Niggers want my old shit, buy my old albums.
    Niggers stuck on stupid, I gotta keep it moving.
    Niggers make the same shit, me I make The Blueprint. “

  • American Dreamin’

    Jay-Z need to work with Denzel Washington on some movies cuz American Gangster movie and album are fuckin’ epic masterpieces. I want some Black hero type of movie.

  • moreffa

    @County Of Kings

    EAT A DICK WITH SOME JAY Z LIPS

    THIS NIGGA GAY Z IS THE GHETTO SELLOUT NIGGA YOU WISH YOU WAS FAGGOT

  • moreffa

    REMEMBER MY FELLOW NIGRONET COLORED PEOPLE

    DA WHITE MAN SMELLS LIKE A WET DOGG

  • michelle michelle

    I liked the trailer for this movie…oddly No Church in the Wild sounded cool on it

  • County Of Kings

    @moreffa
    “EAT A DICK WITH SOME JAY Z LIPS”

    what does that even mean?

    its all kinds of pause’s going on in that statement right there i wouldnt even know where to begin.

  • Johnson

    OMG NOT ANOTHER JIGGA THREAD AT NO ONE SMH

  • http://deeullconshus.WordPress.com See(sic)

    Put out some music?? What do you think a soundtrack is?! Simple Simon muthakcufas

  • Kemosabi

    County Of Kings says:
    Friday, March 15 2013 at 6:11 PM
    @moreffa
    “EAT A DICK WITH SOME JAY Z LIPS”

    what does that even mean?

    its all kinds of pause’s going on in that statement right there i wouldnt even know where to begin.

    I’ve never laughed so hard! I could hear Kevin Hart saying that in his uncles voice.

  • http://www.youtube.com/watch?v=AmcakXCX-YM binary options

    Hi there! I’m at work surfing around your blog from my new iphone 4! Just wanted to say I love reading your blog and look forward to all your posts! Carry on the great work!