Apple Confirms Beats By Dre Deal

10413252_1438379826414310_1768714132_n

Next Episode.

Hip-hop’s race to a billion may be over. Apple is reportedly set to purchase Dr. Dre and Jimmy Iovine’s Beats Electronics for $3.2 billion. This would also include the Beats Music Streaming service. Last September, Beats accepted a $500 million investment from The Carlyle Group.

Although the deal has yet to be finalized,  Tyrese uploaded a video last night of Dre boasting about becoming hip-hop’s first billionaire. Stay tuned.

UPDATE: 3 Billion reasons to smile.

dre jimmy apple

Tags:
Rate This:
5
Submit 36 Ratings
96 Comments
  • http://pic.twitter.com/lGGo9I7py1 Dat Boar Who killedking robert

    diddy got his phone switched off right about now

  • RealSpill

    Considering Dre has been in hip hop longer than everybody who was supposedly in the race for a B its only right he gets there first. He has been showing niggas how to get money in hip hop for 30 yrs plus.

  • SouthCentralPiru

    if Suge hadnt shitted on him with Death Row yrs ago, if Cube hadnt left him high and dry with NWA, he may have never reached these heights. goes to show you that when people try to sabotage shit they may just be the reason why people excel. PS 50 just walked away from the winners circle to shit on his own team. I think Fif is finished when it come to the big bread moves. Cocaine is a helluva drug.

    • Michael Ibbett

      He owns the company that makes all of Disney’s electronics though…ironic your saying the Shit at first, but then act like dre‘s success brings 50 down

      • SouthCentralPiru

        Disney takes over 50% of all royalties if you use any of there logos or characters on any product. If he want to make Cinderella headphones and pay Disney an astronomical royalty that’s on him. Cocaine is a helluva drug.

        • Michael Ibbett

          Hes not selling Disney products to retail…yo don’t understand…Disney wants to sell headphones or Mickey mouse karaoke or w.e the fuck, they’re not Sony…they contract the company to do the electronics inside of them

          • try again homie

            that deal is DEAD! 50 just got SUED for 16 MILLION because he STOLE the DESIGN for those HEADPHONES!

          • Gunplay’s Chain

            That deal is far from dead and SMS audio was not mentioned with that lawsuit.

          • Michael Ibbett

            Design? The electronics INSIDE of headphones….you know..the stuff that makes it go boom boom?

          • SouthCentralPiru

            I dont know the ins and outs of his so called Disney deal. I wasnt in the room when the contracts were signed. I DO know how Disney gets down. But Mark my words 50 Cent networth will keep dwindling. He got lucky with Vitamin Water, he is too high on coke half the time to make anything happen. Why u think he crying about G Unit cause he know he going broke and he mad that they didnt get him rich like he got Dre and Em rich(er).

          • Gunplay’s Chain

            you are a true hater with all that coke talk. he was never crying about g-unit. people ask him about them in every interview so he speaks on it.

          • smale45

            omg you idiot… Disney is the one who looks for companies to make their merchandising. they made a deal with SMS audio to produce the Star Wars themed headphones. Fifty can become a millionaire of his audio company as well. But that’s a big MAYBE. He’s fucking up too much . He has too much negativity surrounding him. He’s doing all these interviews with these wack ass radio hosts… wtf Fif. his album is going to flip as well. Dude literally killed his own fucking carrier with stupid decisions. and fuck a million views he gets for every music video he posts. that’s not “super star” status. I see upcoming kids with more buzz than Fifty and his new album

        • kirk

          Dumbass he’s not making the products. His company has been contracted out to provide the audio components for the merchandise. Quit letting your hate blind you from basic comprehension.

        • Michael Ibbett

          You don’t even know what your talking about anyways…licensing agreement for the Disney name and characters, 50%? …you just threw a random number out

  • The40YearOldIntern

    Dr.Dre just made being a 50 year old rapper look like the coolest thing in the world. #FactsOnly

  • Love Jones

    This nigga started Krip walking lol

  • Nwh

    Goodbye detox

    • Smart$$$

      its actually more likely detox is coming out now.

      • Gunplay’s Chain

        i disagree

  • fo real

    better him then diddy. he would have made an trash album of saying how rich he his lol

  • intelligentsoul

    My thing is: Dre didnt write one rap…most of his beats are samples with amazing drums on them…and he just put his face on a pair of headphones to become a billionaire. It would be dope(ER) if he helped out the people who helped him get to where he is at today.

    • intelligentsoul

      Salute to Dre though

    • TellMe

      snoop is rich… like who is he supposed to be helping.

      • Gunplay’s Chain

        all them niggas he signed and never put out who spents years working on his album thats never coming out

        • TellMe

          u know he paid them something to hang around.

        • REALLY23

          get off his dick

    • Kingly_Caracter

      My brother…stop. Look at my comment history. I never use this term loosely if at all. You are a certified HATER. If hating equaled “super sayin powers”…you would be in the millions right now. A disliker, a “I break kids toys because I didn’t have any-er”, a “hey girl I saw your man in the club with his cousin…I think-er”. Please evaporate yourself. If this is so easy to achieve.

      You should “just” follow these 5 easy steps:

      1) Start a group in your local hood.
      2) Make beats using samples and “Amazing drums” (Because anyone ca do that)
      3) Stay relevant for 400 years
      3) Put your face on shitty headphones and convince apple that they and the company and service are the shit
      4) Then acquire 3 billion dollars
      5) Then immediately redistribute it to everyone that helped because obviously they were not paid along the way.

      -______-

      • that’sfunny

        this had me rolling.. Certified!

      • yorapper

        Brilliant!

      • arodhoopdogg

        Ouch! Absolutely burned! Destroyed would be an understatement. Anhilliation would suit your response to that troll. You said exactly what I wanted to say to that troll! LOL!

    • Marlow †

      smfh you can always count on the comments like this smh can you just congratulate this man, cuz if it was that easy hella people would be billionaires

    • REALLY23

      u sound bitter. why???

  • CWalk

    Why Tyrese happier than Dre…. lol. Niggas.

    • Pretty boy foreign

      That nigga was c-walkin I thought u would find that entertaining!! Ha

    • Mike

      That’s Love… you probably prefer if Tyrese was hating on Dre….lol. Btich Niggas.

    • GreenBergs

      something fishy going on here, look at those smiles, wouldn’t trust any of these devils for a second..

  • everything was the same

    Maybe we can solve hunger, abject poverty and low reading levels in Compton now? Just maybe…

    • HomelandSecurity

      thats not capitalism… u sir are a terrorist.

      • cA

        LOL

    • Brian B.Dot™ Miller

      What does that have to do with Dre?

      • Dashing28

        Dre shouldn’t feel obligated to save the world, but it would be nice if he promoted the idea of giving back just one tenth the amount he promotes “Beats.”

        I’m the first person to say no one should be required to have to do anything just cause they got money, but at the same time there’s an unhelpful mentality perpetuated in black culture of “Get yours and forget those that are struggling.” I know Dre has done shit, from employing folks he came up with to charity to setting up a school to teach kids how to make music.

        That said I wish that he and his team would do more to promote those things and do more visible charity. Is it shameless? Yeah a bit, but it sets a tone that hopefully others will follow. Why not do a annual hip hop event that is solely for charity? Like a “Live Aid” or “Comic Relief”? At a minimum it will provide cover against those folks like Fox News, C. Delores Tucker and others that hip hop is solely about materialism, misogyny, and violence.
        That’s the shit that Pac was trying to be on before he died.

        As one of very few visible black men in power, he, whether he likes it or not, represents black men. It’s an unfair burden that is not equally placed on his white counterparts, but that doesn’t make it any less true. What he chooses to do with that is his own choice, but I’d like to see it used to help the next man up as well.

        • Theodore Pendergrass

          Right On Bro!

        • sway-z

          It’s only a burden because other black people put that on him, like you’re trying to do now. Like Hov said, just his presence is charity. Just witnessing Dre be in this position from where he started should be enough for us black folk. It provides, or should anyway, motivation and possibility. Outside of that, he don’t owe our race anything. In general we’re too lazy and ignorant to accept blessings we’re given in the first place, he don’t owe nobody any handouts…

        • Selorm Amuzu

          As much as I agree with you, you also got to realise that Black people also has the mentality on hating on another successful black people because they didn’t hold their hands to success… while Dre can do all these things and more, there will still be a few who rather have the money than the motivation to be their own business man. It an unfair burden to place cos what if he used his finance to help the next man and he is not as successful as Dre or back to being broke, more than likely he’s gonna blame Dre cos he’s supposed to pull him up? TBH, whats great about the Dre’s/ Jay-Z’s Kanye’s and even 50cents is they came from a similar place as a lot of black males so if they are able to not let their situation or perception of who they are stop them from being the men they are now, Im pretty certain it is possible to any black male to do so.

      • GreenBergs

        u know exactly what that got to do with dre u bitch ass mufucka…dude basically helped compton become what it is today..

    • tipp_-0183 aka Dwight Stewart

      Niggas always gotta take shit left. SMDH. #SaluteDre

  • Extra Domus

    This is so innacurate. The deal isn’t even done and even if it was – the company belongs to investors, jimmy iovine, and dre. So the split on the sale will be huge and therefore not make dre a billionaire…FUCK BOYS

  • Extra Domus

    B.DOT U BITCH ASS

  • areal1

    I could just hear the disappointment in bdot voice u mad dre beat ya boy to a billion huh??? Lmao

  • http://pic.twitter.com/lGGo9I7py1 Dat Boar Who killedking robert

    so has this nigga got enough to buy a new shirt yet or nah?

  • b r z a

    if it was going to be anybody in Hip Hop I am glad it was Dre a true pioneer

  • tha OG

    Now drop detox DR. Dre!!!!!!!but still congrats tho

    • BabyOfStan

      Now that he is a billionaire. That shit is never coming out!

  • Congratulations Dre!!

    Congratulations Black Man! #Inspirational

  • JINX

    DR DRE WON IN LIFE FROM 1998 WHEN HE SIGNED EM

  • Donn

    Broke niggas discussing another nigga’s money. SMH.
    Congrats Dre. That’s all that should be said. Now let’s go make something of ourselves

    • BlackCrown216

      Are you recommending that we not discuss economics?

  • IamRealTalk-BdotLivesWithDad

    WAIT…I THOUGHT BEING A BILLIONAIRE MEANS…
    ACTUALLY MAKING “ATLEAST” 1 BILLION… ANNUALLY !!!
    JUST LIKE BEING A MILLIONAIRE… MEANS MAKING 1 MILLION ANNUALLY
    IF YOUR NET WORTH ISN’T EVEN A BILLION… HOW ARE YOU A BILLION”AIRE”
    … BUT YA DUMBASS PASSIVE HIP HOP FANS WOULDN’T KNOW NO BETTER

    • Michael Ibbett

      Thats not true, being a millionaire technically means your networth is over 1 million, what you own minus what you owe. Meaning you can be a millionaire with only 20 grand cash on hand The only argument on that is that only liquid assets should be counted, still nothing to do with making that annually…..you could be correct on him not actually being a billionaire after this deal though

    • Abe6772

      i dont think thats right, friend. most billionaires dont make a billion a year, they accumulate. mark z has never seen a billion dollars but his fb stocks are worth a billion, which makes him a billionaire. dre owns beats, apple brought it for 3.5 billion. that makes dre a billionaire

  • Guest

    RICH IS GANGSTA

  • polopolo1

    It’ll be embarrassing if he spoke to soon

    • cA

      -.-

  • LIL THUG

    fuck Dr. Gay… lmao I mean Dre. lazy ass nigga. where is Detox wou washed up nigga?

    my favorite rappers. fuck what you think. im still an intelligent nigga.

    1. Lil Wayne

    2. Young Thug

    3. Drake

    4. Chief Keef

    5. Lil Durk

    6. Rick Ross

    7. French Montana

    8. Wiz Khalifa

    9. Future

    10. Ty Dolla Sign

    #TOP 5 #BEST #RAPPERS #2014 #REAL #AGE25

    • Gunplay’s Chain

      kill yourself

      • Dat nicca Emm

        Good 1, but to be very frank his list is wack. I rather listen to Hopsin or Soul broda No 2

    • ThatGuy

      You know nothing about music. come on Lil Wayne voice is just annoying and his songs are so boring. Chief keef is a Fuck Boy. Rick Ross tries to act like hes the baddest rapper there is, when hes not, he should just go back to the police department. French Montana can’t even spit any decent bars and sound so shit. Future just sound like pure garbage.

      • Michael Ibbett

        Hes trolling….pretty positive

      • It’s Just Music

        thanks for the informative paragraph and feeding the troll dickface!

      • Dat nicca Emm

        LMFAO, #FACTS

    • Abe6772

      your list offends me and all those dudes together wont equal to dres money

    • Abe6772

      and real ‘intelligent n**a’ dont tell, they show and that list says the polar opposite, bro.

    • el jim chapo guzman

      Your number 1 should be number 5. Your number 2 shouldn’t make that top ten. Your number 3 should be 7. Your number 4 shouldn’t make that top ten. Your number 5 shouldn’t make that top ten. Your number 6 should be number 9. Your number 7 shouldn’t make that top ten. Your number 8 should be number 10. Your Number 9 shouldn’t make that top ten and your number 10 shouldn’t make that top ten. So you can take your stupid little chart and turn that son of bitch sideways and stick it in your candy ass.

      • Theodore Pendergrass

        LMAO!

    • disqus_UAljU6Tnqz

      I was with Lil thug until I saw his list! Your list is the worst I have ever seen seriously. But I won’t hate because you did say your favorite. Peep a real list L.A.B. ass nigga.

      1. FACE MOBBBB
      2. 3 STAX
      3. CORMEGA
      4. WEEZY
      5. Z-RO
      6. TRAGEDY KHADAFI
      7. PAC
      8. B.I.G. AKA FRANK WHITE
      9. CAMOUFLAGE
      10. DIRTY AKA PIMP N GEE

      In no particular order! My most controversial list ever!

  • Elliott Hoffman

    They shoulda neva gave you niggas money!!!!

  • Angel

    Yes!! Another win for the BestCoast!! Very happy he beat Jay Z! Dre is truly an inspiration and in my opinion the most successful entrepreneur in Hip Hop! Ha!

  • Abe6772

    jayz and 50 cent must be hating themselves right now lol. congrats to dr dre and now we know that hes never releasing his 3rd album… ever. is any of that money going to em or kdot?

    • THE REAL mac DIESEL

      TELL ME ABOUT IT!!!! I’D BE MAD TOO IF I WAS A MILLIONAIRE AND OWNING SEVERAL BUSINESSES!!!! YOU FUCKIN’ IDIOT!!!! KILL YOURSELF!!!!

      DON’T HATE ON MY OPINION!!!!

    • Free Gunplay’s Chain!

      why would 50 cent be hating himself? he’s the youngest guy in in the top 5 wealthiest hip-hop people. Dre is a friend and mentor to him so I’m sure he is happy for him. If anyone is hating themselves it’s gotta be Diddy who thought he was going to the the first to a billi.

  • radio raheem

    I came for the comments B…. this shit is too good

  • Woodro

    From this video you’d think tyrese was the one who hit a billion

  • Larry Starzz

    This is huge reason why now Dre can really put his print on the music game. He can corner a market that blacks really don’t control like distribution, marketing, and promotion yes blacks have a strong influence but have little to no control hopefully this will help stem the tide <a href="http://musicjamz.biz"<Keep it real!

  • Ian Grantham

    lets be real Dre gets a piece of the pie not the whole thing..Jimmy Iovine is gonna fuck him..no vaseline!i

  • Abe6772

    Congrats to dre for being raps first person to diss his fan with no detox

  • http://140luxury.co.uk/ Rick Ross

    RAPRADAR COMMUNITY, I HAVE LAUNCHED MY OWN WEBSITE TONIGHT AND ASK FOR YOUR SUPPORT AS I WOULD SUPPORT YOU. IT IS A BLOG AND HAS THE LATEST IN URBAN UK/USA MUSIC, LIFESTYLE AND MUCH MORE GIVE IT A TRY EVERYONE PLEASE. SITE IS ON MY PROFILE JUST CLICK ON MY NAME THANK PEOPLE

  • rich whites boiz

    ALL THAT FAKE TEETH

  • Damian Marshall

    Maybe some of y’all rich rap niggas need to politic – RZA

  • Lola Michel

    HOLY CRAP IGGY AZALEA HAVE A SONG DISSING NICKI MINAJ HE CALL HER A WANNABE WHITE GIRL AND RELEASE A VIDEO OF HER SUCKING TREY SONGS DICK CHECK IT OUT ON NEWMUSICLEAK .COM

    NEWMUSICLEAK . COM
    NEWMUSICLEAK . COM
    NEWMUSICLEAK . COM
    NEWMUSICLEAK . COM