Rap Radar Podcast: Shyne

Written By: @BdotTM June 2, 2016 @ 8:12 AM EDT
0/0

Buried Alive

With so much drama in NYC, Shyne knows what it’s like to be in the center of it all. 15 years to the day of his 10 year prison sentence, the former Bad Boy star is finally at peace with his infamous Club NY shooting and ex-label boss Diddy. In fact, he even made a recent appearance at the Bad Bad Anniversary concert. Phoning in from Belize, Po speaks on reconciling with Puff, signing to Bad Boy, music, incarceration, deportation, Jay Z, Wolf Jones, Kanye West, and the Troy Ave incident.

Tags:
Rate This:
5
Submit 10 Ratings
72 Comments
  • YABOI

    Shyne p.. In the p is for pharrell lol.

    Glad to see Shyne po up!

  • Topnotchx

    Im glad diddy let Shyne po do his thing @ the concert good interview!!!

  • 1KillMovez1

    Puff knos how to pick talent Shyne was dope

  • Neighborhood Soup..

    15:43 Elliot tells Shyne”That your life Baby Boo”.. WTF? Wild Suspect

    • Brian B.Dot™ Miller

      Y’all ain’t saying nothing like a mime!!

      • Neighborhood Soup..

        Indeed….

  • el jim chapo guzman

    dope interview

  • Sonic

    Nobody fucks with Shyne. He’s wack.

  • el jim chapo guzman

    I just checked in the hospital For a high ass fever it’s over 100 and it’s not looking good…. Come on y’all pry for me.

    • F*ck Drake

      Fever over 100?!? You got cancer bro.

      #PrayForGuzman

      • THE PLUTONIAN

        What the fuck is wrong with you? Don’t be putting that cancer shit on no man.
        You fuckin kid!

        • F*ck Drake

          I don’t think he would come on RR to comment this if he was really sick.

          • THE PLUTONIAN

            Still brother, don’t wish that shit on no one. Cancer is the biggest serial killer mankind has ever known. Don’t be letting karma give him your phone number.

          • Jimmy

            No such thing as karma bro.

          • THE PLUTONIAN

            and on that note…

      • el jim chapo guzman

        fuck you nigga

    • Mista

      Stop drinking that contaminated water spic bitch! Die slow and I hope your family inherits you lawn trimmer!

      • THE PLUTONIAN

        Unfunny. You are a human fail.

        • Mista

          Don’t repeat to me your mom’s exact words she to you when you were born!

          • THE PLUTONIAN

            Read back your sentence you dyslexic inbred. LMAO

          • Stella36524

            I am earning close to $6.000-$8.000 on monthly basis from freelancing online. Those who are prepared to work easy computer-based work for 2-5 h /a day from your home and earn solid income for doing it… Then this work opportunity is for you… http://ur1.ca/p7vuk

          • i was on your side until i realized you cant fucking read.

      • el jim chapo guzman

        you ain’t shit nigga you life is contaminated

        • Agnes85585

          I basically get paid in the range of $6k-$8k every month online. So if you are ready to complete simple computer-based jobs for 2-5 hours daily from your couch at home and earn decent profit while doing it… This is an opportunity for you… http://ur1.ca/p7vwh

          sdfrfd

      • Innocent Bystander

        LOOOOOOOOOOL

    • THE PLUTONIAN

      Said a prayer for you brother.
      Get well rapidly and stay healthy.
      We need you outchea.
      Tell the fever to put some respek on it!

      • el jim chapo guzman

        your a good man I respect you, I’ve been Discharge from the hospital.

        • THE PLUTONIAN

          Dopeness. We need you back here healthy brother, so we can get back to our usual shenanigans! Stay up my man!

          • el jim chapo guzman

            One

          • Mista

            Both you niggas bitchmade bloggers

    • THE ALMIGHTY MIKEY ESCO!!!

      YOU GOT AIDS BITCH YOU HAITIANS IS KNOWN FOR THAT!!!
      FK YO FEELINGS!!!

      • el jim chapo guzman

        I’m good now nigga fuck you.

        • THE ALMIGHTY MIKEY ESCO!!!

          NAHHHH THAT SHIT IN YA BLOODSTREAM MUTT YOU DONE!!! FK YO FEELINGS!!!

          • multiple accounts smh

            Obviously Mac diesel …zzzzzzzz

      • multiple accounts smh

        Obviously Mac diesel.. zzzzzzzz

    • Savimbi

      You so worried about getting punched in the face and getting your wallet took again that it’s weakening your immune system!!!! Its probably menopause!!!

      • el jim chapo guzman

        Shoot me the fade savimbi I’m tired of you.

        • Savimbi

          I’ll knock your ass out and take your wallet and car keys!!!!!! sucka!!!!

          • el jim chapo guzman

            I’ll fuck you up on worldstar and Facebook so world can see it

    • THE REAL mac DIESEL

      HOPEFULLY IMMIGRATION AUTHORITIES WILL BE WAITIN’ FOR YOUR ‘SPIC ASS WHEN YOU GET RELEASED!!!! GO BACK TO YOUR FUCKIN’ BARN IN MEXICO!!!! YOU ILLEGAL IMMIGRANT ‘SPIC!!!!

      DON’T HATE ON MY OPINION!!!!

    • Innocent Bystander

      What are we supposed to be prying into for you? Your hospital records? You know you can just ask the nurse for that, right?

      • el jim chapo guzman

        Shut the fuck up nigga

        • Innocent Bystander

          Aight boo boo stain. See you in Hades’ basement.

  • THE ALMIGHTY MIKEY ESCO!!!

    YOU DIG YA THING G NO REGRETS!!! FK YO FEELINGS!!!

    • TUMBLEWEEDS

      *CRICKETS*

  • BK

    this should be good

  • DialTone

    DOPE Interview Salute to Shyne. Cats talk shit but probably could never walk in your shoes. Nuff RESPECT!!

    • Brian B.Dot™ Miller

      Good looking out

      • ♔Gяêên Rångêя♔

        Good interview b dot and good timing too

        • Brian B.Dot™ Miller

          Thanks man. All about timing. Everyone that we had on the show made sense at the time.

  • Brain Box

    Good Podcast. 1 question : Where/When is the ruff ryders BET Upload coming??

    • Brian B.Dot™ Miller

      Can’t find that shit. FAIL

  • Shyne is an interesting person. Father who was/is the leader of Belize, an oil rich Caribbean nation. The story of how he came to represent himself as a ‘gangsta rapper’, and his identification with Judaism…

  • arabtdp

    Shyne one of the greatest artist ever real thorough and educated Solar Energy is one of my classics

  • Joekeepsie

    I was just in Belize and ran into Shyne at the Belize City airport. He was real, respectful and a gentleman. Respell to him for being a stand up guy in a world full of lames. Realest Dude Ever.

  • THE REAL mac DIESEL

    @ B.Dot

    IT’S NOTHIN’, PO’

    ^

    YA’LL INTERVIEWIN’ DEPORTEES NOW??? WHO UP NEXT, BANG ‘EM SMURF??? BUHAHAHHAAHA!!!! ANOTHER FUCKIN’ DUD!!!! YA’LL SHOULD’VE ASKED THAT GUN WEILDIN’ BUFFOON ABOUT THOSE SIDE CURLS HE HAD!!!! LMAO!!!! YOUR PODCAST IS FUCKIN’ TRASH!!!! A FUCKIN’ JOKE!!!! FUCK OUTTA HERE!!!!

    ………………….HA!!!! TOO BAD 50 DIDN’T CLOWN THIS NIGGA ON A PHONE INTERVIEW LIKE HE DID A FEW YEARS GO!!!! SONNED THAT NIGGA!!!! LMAO!!!! PUFF PIMPED THIS NIGGA ALL THE WAY FROM BELIZE!!!! SUCKA!!!!

    “You can’t go to war on a fuckin’ island!”‘ – 50 Cent

    #BENSON #PO’SHAME

    DON’T HATE ON MY OPINION!!!!

    • . . .

      *CRICKETS*

    • ♔Gяêên Rångêя♔

      L

    • Harvey Specter

      YOUR LITTLE RANT WAS MORE POINTLESS THAN THE “P” IN PNEUMONIA.

      • THE REAL mac DIESEL

        YOUR LITTLE RESPONSE WAS MORE POINTLESS THAN YOUR LITTLE LIFE!!!! LMAO!!!! EAT A DICK!!!!

        DON’T HATE ON MY OPINION!!!!

        • Lesane Parrish Crooks

          Homie ETHERED you. Hold this L.

          • THE REAL mac DIESEL

            MEANWHILE YOU’RE A WALKIN’ “L”!!!! LMAO!!!! YOU GOTTA HOLD THAT “L” FOR LIFE!!!! CLOWN!!!!

            DON’T HATE ON MY OPINION!!!!

      • Topnotchx

        lmao!!!

    • Topnotchx

      I didn’t even chuckle at this…. #FAIL

      • THE REAL mac DIESEL

        SHADOWS DON’T CHUCKLE!!!! MY SHADOW!!!! LMAO!!!!

        DON’T HATE ON MY OPINION!!!!

      • Brian B.Dot™ Miller

        #FAIL x 2

  • ♔Gяêên Rångêя♔

    Mac diesel been trolling on here before there was disqus comments

    • Brian B.Dot™ Miller

      His entire existence is a fuckin’ troll

      • ♔Gяêên Rångêя♔

        Facts only

  • When Shyne admitted to lookin crazy wit all the Jewish garb I laughed out loud. Dope interview and hopefully he does get that travel visa

  • Perhaps your best episode. The story of the diaspora embodied in one person.

    I get the sense that Shyne’s better days are ahead of him now that he’s left his destructive identity behind and is looking to his people with a mission in mind.

    Someone needs to get the stories of 80s-90s dancehall, sadly almost 50% of it’s talent are lost to tribal war. Lessons for Chicago.