G.O.O.D. Music Cruel Summer Tracklist

G.O.O.D. Music’s album cover has arrived. Compilation drops September 4th 18th.

UPDATE: Amazon UK has it for pre-order now and has our 12 titles. Cosign B.Dot.

1. Kanye West, R.Kelly – To The World
2. Kanye West, Jay Z, Big Sean – Clique
3. Kanye West, Big Sean, Pusha T, 2 Chainz – Mercy
4. Kanye West, Pusha T, Ghostface Killah – New God Flow
5. Raekwon, Pusha T, Common, 2 Chainz, Cyhi The Prynce, Kid Cudi, D’Banj – The Morning
6. DJ Khaled – Cold
7. The-Dream, Pusha T, Ma$e – Higher
8. John Legend, Travi$ Scott, Teyana Taylor, Cyhi The Prynce, Malik Yusef – Sin City
9. Kanye West, Big Sean, 2 Chainz, Marsha Ambrosius – The One
10. Kid Cudi – Creepers
11. John Legend, Teyana Taylor – Bliss
12. Kanye West, Chief Keef, Pusha T, Big Sean, Jadakiss – I Don’t Like (Remix)

Tags:
Rate This:
5
Submit 1 Rating
140 Comments
  • Lg

    DOPE

  • @tshiamofs

    Nice…but it don’t look like a rap album

  • dmc

    Turn it up side down..haha

  • mankind

    an expired unknown greek goddess … thats that shit i do like lol

  • edison

    I just forgot who dropped an album 2 days ago………………… oh thats right OFFICER ROBERTS………………………

    ALL ATTENTION NOW ON THE BEST TEAM OUT RIGHT NOW

    CRUEL SUMMER>>>>>>>>> MMG’S ALBUM AND ROZAYS AND MEEK MILL

    EVERY YEAR GON BE OUR YEAR

  • Most High

    Somebody quit trying after Watch the Throne.

  • @SelectahSnipa

    Artistic. Dope.

  • 74×74

    wow, some of yal are so wounded by this…good lord.

  • @SelectahSnipa

    Pseudo-artistic. Nope

  • Hannibal Lecture

    G.O.O.D. Music = Village People 2.0

  • Nova

    G.O.O.D. Music: Cruel Winter. Christmas Album

  • Nova

    Nah lol but for real. Its aight. Pretty dope

  • yafeelmea

    lol thas lil gayne put to rest haaaaaaaaaaaaaaaaaaa

  • Frank the Tank

    What demarcates art from pseudo-art @SelectahSnipa?

  • Steve

    Dope! Now watch how many ppl hate like they dis his other album covers.

  • @SelectahSnipa

    Creativity. Meaning. Originality. Talent. Soul.

    This has none of the above.

  • Commenting Carl

    Nice cover def WTT inspired…. a lot of good albums dropping this year.

  • rico

    kanye continues with the creative album covers

  • Evil

    Meh..these covers are getting boriiiing

  • @SelectahSnipa

    Great, my name got hacked….smh…

  • @SelectahSnipa

    @Frank the Tank, don’t mind the other comments. Someone’s fucking around with my name handle…

  • Fuck Kanye

    Kanye West is a cornball. He is fuckin’ old and overrated.

  • Crackkillz
  • RAP BOTTOM
  • RAP BOTTOM
  • b.moore

    Turn it up side down u should c a demons face…

  • CROMER BEATS

    @tshiamofs

    What does a rap album look like exactly???

    ————————————————————————————————————–
    New Beat #9: “Dial” (LISTEN IN HD) (New beat every muth@fuck!n sunday!!!)

    Support the movement! Bless up. Cromer Beats 2012

    *** Follow the movement ***
    Facebook.com/Cromerbeats
    Twitter:@Cromerbeats

  • duhnigga

    shit wack don’t dick ride

  • Aggie Pride

    What is up with this Greek Mythology Covers. Over all its iight.

  • mothAfuckingPrince

    upside down her face is a illuminati triangle and he mouth is a all watching eye.xDDD

  • Birdham

    How can u say “dope” for this shit? Just because it’s Yee idea?!
    Fuck the duckriders this cover is wack shit and any relevance with the album.
    And this is not Art!

  • ZoomZoomDad-Otis

    Cant wait for the album.

  • Carlito

    some of you niggas are so narrow minded. this angel is supposed to be a “grown” version of the baby angel that sits on the GOOD music insignia.

  • Carlito

    aka the growth of the GOOD music angel. either way, this album WILL be dope.

  • Ten Macaroni Necklaces

    wack. But im sure the music won’t be. They should have used something like the complex magazine cover but i guess that looks too similar to the self made 2 cover

  • C’mon

    Niggas hate Ross in every post…………………………………………………….EVERY POST! Good God…You can’t hate dude that much @edison.

  • Musikal

    @ Ten Macaroni Necklaces I agree.

  • Jfraz

    What is the point of this cover??

  • s

    a silver wtt cover with a naked taylor swift

  • ^

    Copy Watch The Throne without actually re-printing the same cover.

  • Ay Bitch im on it

    DOMO GENESIS MIXTAPE GO BEAST MODE

  • ^

    nah… it’s ok.

  • M.T

    Dope cover. Looking forward to it.

  • DGtheEnigma

    @Jfraz

    View it upside down…then the purpose of this “abstract” art becomes clear.

    #sheep

  • http://bigteespot.spreadshirt.com/ WHERE YO SEA BASS!!!

    LOOKS OKAY I GUESS
    HEY IF YOU WANT TO MAKE 800 TO A 1000 A MONTH OR WEEK LET ME KNOW
    GET AT ME ON TWITTER @INCREDABUCKS.

  • LuxuryRap

    “The angel has grown to a beautiful sight to see.”

    think, niggas.

  • Ha

    Anybody that thinks to turn this upside down in search of secret messages, and then actually squints and turns their head until they find a way to spot a demon face… needs professional help.

  • C’mon

    @DGtheEnigma…….SO what are we supposed to see. Not being a smart ass…really just dont see this thing you speak of. Enlighten me.

  • tron city

    ok a few things for you dummys. It is art. That exact statue has a painting at the naples archaeological museum. (thats in italy for you slow minded) just with color. So your “evil” conspiracies are false. Because this was before kanye even had enough money to visit this place let alone care about art.

  • tron city

    but i also agree. this album cover doesnt seem to fit with a good music compilation and to me is kinda “trying” to be creative and original.

  • Cali

    Drake said he’s not leaving Young Money on Twitter.

  • DGtheEnigma

    @C’mon

    I’m not here to attempt to convince anyone of anything…just my opinion. The “baphomet” head is clearly visible.

    No, I’m not a “conspiracy” theorist either…

    @tron city…just a question: how would this relate to a Cruel Summer? Not saying that ALL covers have to be direct, but this would be a bit far off based on the two tracks we’ve heard so far, no?

  • Black Shady

    weak cover

  • tron city

    @DG Yea i feel ya. I just said that^^^ It doesnt seem to fit and like you said definitely not with what we’ve heard so far. So if someone comes out and explains how it relates maybe they have a reason for it. I know ye wont though cause he doesnt talk much any more. So who knows. But no hidden meanings man unless of course Giovanno Bellini was in the illuminatti back in 1490

  • C’mon

    “Give a man a blank canvas and he will paint what he wants to see on it…every time”…I respect your opinion @DGtheEnigma, but for the sake of argument is it far fetched that perhaps “they” instill in our minds that your never in control and there is always someone with power over you…IE “The devil-atti”. In turn enslaving yourself voluntarily?….Personally I find it fascinating and ingenious. Its pretty much based on the concept of power. Power isn’t truly existant unless everyone else believes it.

  • http://deloreandream.wordpress.com deloreandream

    @tron city… don’t mention dates man… Cause a real conspiracy theorist believe the illuminati or lizard people have been here since that snake started talking to people on an apple tree.

  • http://deloreandream.wordpress.com deloreandream

    @c’mon

    “….”They” instill in our minds that your never in control and there is always someone with power over you”

    “they” don’t instill shit into people’s minds.

    Religion does and did that long ago.

  • @ deloreandream

    Don’t delude yourself. Just because you’ve identified one source of evil (church) doesn’t mean there aren’t any others out there. Governments don’t play to the “control” complex? Businesses? Media?

  • Siy@

    This cover is everything that’s wrong with Black Americans.
    As an outsider (South African) looking in, it baffles that when black ppl outside of America are embracing, celebrating and proud of what it is that makes us black … that Black Americans are not only not interested in catching up with the rest of the world, but rather going the opposite way and running away from what it is being black.
    This is neither hip hop nor creative … coz if I where to ask those who say this is creative they’d battle … but coz its foreign to what is black its automatically deemed creative lol, while a white man would fall off his chair larfing if they hurd this being called creative or art
    Something creative is 2 Chainz album cover, which gets the message across while embracing hip hop (something black in culture) and staying in subject with the matter in hand … Something creative is 50 Cents BFISD album cover which gets the message across (Half his face burning/destructing within) while embracing hip hop and staying in subject with the matter in hand. No1 no matter how hard they try can find a significant link to hip hop, Good music artists or the album tittle Cruel Summer.
    Its quite disturbing how Black Americans fear and look up white ppl.
    To end it … Black Americans need to quickly find the ability to know the difference between embracing what it is being black and celebrating it from being stereotypical.
    Please feel free to belittle and ridicule me (pls call me anything u like) as I understand that it would be coming from a place of fear and worry that a favourite of yours (Kanye West/Good music) is being criticized when they can do no rong in your eyes.

  • deWayneWayne

    hope they drop another single next week, since they decided to push back a month, lock shit down for the rest of the year…

  • tron city

    @delorean true…i was just sayin the date because it was before kanyes time…but you right, people are gonna believe and see what they want to regardless

  • Banks bends bars like the golden child

    ^^^ Siy@

    Damn fam that was deep … i all of a suddn look at the cover diffrent, its now screeming “trying too hard to be diffrent and failing”

    U so rite the cover is not anywher near topic or genre because kanye was to worryd bout being diffrent and being called tipical than embracing black culture

  • http://deloreandream.wordpress.com deloreandream

    @whoever responded to me…

    them too.

    the thing is, if they have that much power they were smart enough, determined enough, and wanted the money enough to get it and fucked over a lot of “dumb people” to get it.

    Like that wall street shit. we give our money to someone already rich and who is STILL trying to make money in the easiest way they can and we are surprised when we get fucked over?

    when i turned 18, i told people if you give me the money Ill get you the lighters, cigs, porn.

    when I graduated I had 388 dollars saved JUST from simple manipulation.

    Imagine what happens when a stadium packed amount of rich people get together to think of ways to make more money FAST.

    You get Washington D.C.

  • When trying 2hard goes rong

    @ Siy@ and banks bends bars like the golden child

    They even do it with the woman they date (Kim) and the woman they have in their videos

  • Litespeed

    Cant wait for that Pusha album, also that new Vinnie Paz and AOTP this year

  • http://deloreandream.wordpress.com deloreandream

    @tron city

    i feel you, I’m just saying from my experience in the comment sections on 2dopeboyz …

    all of a sudden we’re arguing about Ancient Greece, Atlantis, and if duckbill platypus’s were aliens or not.

    if they believe in it, they are NEVER wrong unless and until their mind changes on the subject because belief blurs the line of truth.

    and its human nature to spew what we KNOW is true.

  • tron city

    some of you guys run around and claim they know mind control and the only reason i would believe you is because it seems as if they have YOUR mind controlled. Some of you guys are like the fan club for the illuminatti trying to prove “they are real” “they are every where” like a fan club for justin beiber making people Beliebers. YOU seem blind, blind to the fact that there are other things to consume your time than these conspiracy theories. YOU seem like the sheep doing what you are told and making their presence known. We watch and listen with the same type of minds (well most of us do, i would say some are more gullible than others) So if you called us controlled then why are you in every comment section talking the same shit? Why are you watching each video you claim to be evil each time they have a world premiere on 106 and park? Yall are pressed on their nuts get out and find a girlfriend or a hobby.

  • http://deloreandream.wordpress.com deloreandream

    ^^^^^^^^^^^ THIS

  • Billion Aire

    -
    September 4, So Cruel Fall?
    Hopefully No More Push Backs.

  • Ya Boy G

    Cuz Troooon…is livin for the TRUTH! ..Tell em somethin!

    HaHa.

  • http://www.soundcloud.com/unclerussie Uncle Russie

    Would’ve Been Better Suited For The Watch The Throne Sequel.

  • WheelinHoe

    cosign @tron

  • C’mon

    The whole “Illuminati” / “all rich black ppl sold their souls for success” shit IS THE STRONGEST CHAIN EVER BUILT…Simple. We now associate black success with evil. Bravo…you ate it!

  • HipHopCritic

    Don’t care where it’s from or what it signifies. Do not like it. Although artwork never EVER matters to me. It’s what is on the inside.

  • @tshiamofs

    A rap album doesn’t look like a cover of Da Vinci Code or some shit. A rap cover represents what’s in the album, its a nice picture but how does Lamborghini Mercy relate to this?

  • nawwwww

    “Cruel Summer” released in sept?? fail

  • respect

    3 6’s, 2 horns, nd snakes….im convinced

  • bob

    Next comment will be Kobe.

  • Jungle

    Nigga obsessed with Greek myth

  • educated

    @siy, i will not ridicule what yo had to say it was deep and planned but i will have respectfully disagree. As a South African yo do not know OUR culture beyond from what u see and read on tv, but u fail to realize that “black” culture in america and “white” culture in america are pretty much identical except for a few variants. Why? because a combination of our cultures have built American culture, and this cover has everything to do with hip hop. Hip being a responsibly new genre invoked thought disgust and downright disapproval so does this cover. It is a blank for u the viewer to paint your thoughts emotions and reactions on, it is as all art is to provoke thought like brenda’s got baby did once you first listened its creative for its simplicity and not for its over imagery.

  • thursday

    NEW GOD FLOW REMIX http://youtu.be/x_z-iRI1BkU

  • Nesio

    whoever said this cover was original and creative should slap their pitbull dog and let them bite their face!!!
    but since when did anybody cared about covers art!? as long as the music kicks ass..i’m getting a copy of this!

  • brick

    this shit retarted take it back to the 90’s real rap covers

  • http://rapradar ultrakid

    DOPE COVER OR NOT, THIS WILL OUTSELL MOST ALBUMS THIS YEAR,

    GFID is great , but if ross can pull 200-220 first week then imagine what this will do

    big sean, Pusha t, Kanye, 2 chainz <–hottest niggas in the game

  • http://www.leblacketlaplume.com L’Aiguille

    Dope cover !
    Good Music > MMG

    [VIDEO] Mac Miller : “My mom and Wiz’s mom are like best friends they hang out all the time and get high together ! ”
    http://leblacketlaplume.com/2012/08/03/video-mac-miller-interview/

  • KGG

    I find it funny how people can think a cover is dope even though they don’t know what it means.

  • HB

    ^^ the movie “Cruel summer” is about a guy (Kid Cudi) who falls in love with a blind girl, but he gotta win her fathers approval, thats why the girl has her eyes closed in the statue. yall niggaz read way more into things than necessary. Good bye now.

  • peteywheatstraw

    G.O.O.D. Music = Village People 2.0

    ————————————————————

    that shit was funny

  • thursday

    http://youtu.be/x_z-iRI1BkU NMOTS got a better cover… check the end of the video to see it

  • Orlando

    Kanye has fallen of and ive been a fan since college dropout he better step his game up or kid cudi gonna over throw him on his own label

  • Keith

    Mase

  • Carvi

    ha! mase on this joint. 2Chainz got 3 tracks. sn: the summer is over, isn’t this late?

  • Hip-Hop Fiend

    All these artist and all this time for 12 tracks aand we heard 5 of them already. Where the fuck is Mos Def?

  • Kill

    Definitely NOT buying this album. Disappointed by 3.5 tracks so far (including the Sin City preview) and only liked 2 (Mercy and New God Flow). Lets be honest, they know what we wanted to see, they were just too stuck up to give it to us; and instead they decided that somehow they were good enough to make us like this wack shit that they crammed together.

  • http://fatkidsclique.wordpress.com hiphopobama

    We’ll see about the mixtape/album debate. I feel like this could have been Ye’s “Dynasty” moment, but I don’t know that “Mercy” is as big for Ye as “Give It 2 Me” was for Hov.

    Still excited to hear what they cooked up…

  • Hip-Hop Fiend

    And isn’t Q-Tip part of G.O.O.D Music wher he at? Kanye should just go ahead and sign Reakwon already, he works with him enough shit more than CyHi.

  • Cruel Thing

    Ma$e! and why the hell is R.Kelly on there hahaha

  • http://www.twitter.com/wilddecent WildDecent

    smh how does 2 Chainz have more appearances than Cudi? and wheres Mos Def and Q-Tip? I hope this is the real tracklist –> http://www.kanyetothe.com/forum/index.php?topic=275215.0

  • LezBeHonest

    this shit came out a week ago even though it was rumored, still shoulda posted it cause it was confirmed the mext day. Rap Radar has been slacking recently

  • Pingback: G.O.O.D. Music ‘Cruel Summer’ Track List Drama Like The DJ

  • Faded

    DJ Khalned?

  • WTF Is Lil Wayne Wearing

    No Hit-Boy? Awwwww :( Oh, and Ghost on New God Flow? The sample? C’mon son.

  • SWAG SO MEAN ON THEM FUCKIN HOES

    The morning could have a weeknd sample ..

  • Kunta Kente

    Who cares anymore I hope this shit flops

  • http://nub-g.wordpress.com rongreezy

    Reblogged this on The Music Business Revisionist.

  • [mellowYELLOW]

    All those pushbacks for 12 tracks? Are you fucking serious but i hope its dope!

  • the One

    You really going to have this loser Chief Kief on your album?? SMFH

  • Pingback: TRACKLIST: G.O.O.D. Music – “Cruel Summer” | The Urban Daily

  • Siy@

    @ track 12 … can you even do that ?! out of all the years i’ve followewd music let alone hip hop i’ve never seen someone take a song of another artist, an artist you have no ties to (not the same crew not on the same record label, not the same producers), a song that was big in its own light, the xact same lyrics and beat … and put it on your own cd.

    Im sorry but i’ve never seen anything like this … but i guess money talks.

    on a side note glad to see a just Kid Cudi song, i’ll def be downloading that.

    lol at half the tracks on this album already out (Mercy, New God Flow, Cold, clique and I dont like)

  • Tokyo Tony

    No mos def? Yasiin bey?

    1 common track

    Definetly not buying this shit

  • cheeeese

    @Hip-Hop Fiend, i think Malik Yusef is Mos defs’ new name, not sure though

  • Siy@

    @ cheeeese and Hip-Hop Fiend

    lol no they 2 diffrent artists … malik Yusef is a poet/speaking rapper and Mos Def is mos Def, or Yasiin Bey

  • HOVA

    Big fan of the GOOD MUSIC clique but this tracklist doesn’t look to pleasing to the eyes. I hope this isn’t the tracklist, please God…

  • lilrizq

    to bad that wack a– nigga chief keef is a ungrateful a– nigga…smh i wouldn’t have put keef’s song on the album if i was kanye… now look at this video i edited for my homies.

  • Emeka

    This can’t be the final tracklist. We already heard 5/12 songs. They pushed the album bac for only 12 songs smh

  • Brooklyn

    Fuck this shit

  • Pingback: TRACKLIST: G.O.O.D. Music – “Cruel Summer” | 97.9 The Box

  • http://hitormissmusic.wordpress.com hitormissmusic

    I been anticipating this for a long time but this tracklist disappoints me, I hope this ain’t really it. I thought they pushed it back to put Mos Def on it? And why the hell has he put Cold and I Don’t Like (Remix) on there? They’re not album quality tracks! And where’s Mr. Hudson?

  • Angelo

    If this album would’ve dropped back in 06/07 I’d look forward to it. Kanye’s music just fell off so much! His production is garbage now, and the content…well, there is none! Even Jay-Z…niggas gassed up on that lame ass 3 Kings verse and this ehhh aight shit too. I’ll go listen to Life Is Good instead

  • http://www.1073wkcr.com TRACK KING COLE

    If you missed last nights live broadcast of The ILL Out Radio Show on 107.3 WKCR Online here is the stream & download. I spoke on Chris Lighty’s legacy, as well as Lupe Fiasco and Chief Keef. Check out the show you wont be disappointed at all.
    http://illoutradioshow.podomatic.com/entry/2012-09-06T05_26_18-07_00

  • Ro

    Damn no Cole … Features !!! What a let down for Cole when Kanye is your ideal…

  • M.T

    what? this cant be the tracklist. they pushed it back for only 12 songs. Already heard almost half the album. still hoping this will be dope.

  • wickedess

    oh so looking forward to it.. and when ..http://youtu.be/IvZvgDD7JxM <– that dude drops

  • MR.M

    this is old…yall barely posting up this track list!? i saw this like two weeks ago on 2dopeboyz.com

  • thursday

    MY NEW GOD FLOW IS BETTER http://youtu.be/-1Dg9A-CDSQ

  • Hip Hop

    Quit bitching bout the cover and judge the music pussy ass complainers

  • ^

    Fine. Except for only 2 tracks so far, the music is fucking terrible.

  • Ea$y Bread

    Ya’ll late with this one.

  • Subpar

    Kanye fan here 5 of the 12 songs on the album are already out and from the looks of it the other 7 songs don’t look to be too appealing themselves. It’s the crux of this genre, they get worse as the industry gets to there head. First Kim now this, Yeezy’s falling off.

  • Throne

    Every song sounds like a banger. Dope track after dope track after dope track in a real Ye album fashion. I smell a lot of platinum plaques

  • KiDCaps

    am i the only one who was expecting at least 15 tracks?

  • KiDCaps

    the only thing that bothers me with this, is dat we already got 5 songs from it, i was expecting more new material, let’s hope it real is GOOD music (pun intended)

  • https://twitter.com/#!/MAESTROLUNGS Maestro Lungs

    This cover is wack. & The Track Listing Looks Sub Par. Where is Q- Tip & Mos Def at?

  • http://twitter.com/obtothesrv obtothesrv

    u tellin me that the remix to cheif keefs song is gonna be on an album that’s gonna go platinum meaning keef gonna be gettin some hefty royalties and that nigga say he dont fuck wit kanye like that?????

  • sherm

    i would like to see the production credits for this, hopefully there’s atleast one Kanye beat and a Mannie Fresh beat

  • http://corollatalk.tumblr.com/ Saul Goode

    What happened to Mos Def?!

  • Pingback: Mase Remixes Miguel « The FADER

  • Pingback: Mase Remixes Miguel | iMergeAndSee

  • Pingback: Cruel Summer Commercial Ad | YaBoyLV

  • http://thestixxclusiveblog.wordpress.com Mr. STiXX