T.I. Signs To Columbia

ti

He Who Wears The Crown, Has A New Home.

After closing out his contact with Atlantic early this year, T.I. is no longer a free agent. Columbia Records has announced they have partnered with T.I. and his Grand Hustle imprint.

As part of the deal, Columbia plans to release his forthcoming set, Trouble Man: He Who Wears The Crown early next year, which Pharrell will be overseeing.

“I’m honored to be partners with such a successful, passionate and creative conglomerate like Columbia Records, who respects and supports the vision of their artist and partners. Nothing but love, respect & appreciation for Doug Morris, Rob Stringer and the entire staff. Also, a special thank you to my big bruh, Sk8board P, for always believing in me and also executive producing my upcoming project.” – T.I.

“We’re very excited to welcome T.I. to the Columbia family. With his massive US success and career history, we are going to make him an even bigger superstar on a global level.” – Rob Stringer (Chairman/CEO Columbia Records”

“We’re excited to be in business with Columbia Records and it’s team of leadership. I’m now looking forward to spreading our music on a global level.” – Jason Geter, Grand Hustle

Tags:
Rate This:
5
Submit 18 Ratings
34 Comments
  • FOLK103

    hmmm interesting… but why didnt he renew his contract with atlantic records he had a good long run there

  • King

    Because Atlantic was not paying what he wanted..

    • LuckyP757

      they stuck by the nigga and I’m sure they paid ALL the legal fees while he was going through that stupid shit he was in. and if its fact that he didn’t snitch, then I’m sure its those crackers who rubbed shoulders on those golf courses that kept his dumb ass out of a more fucked up situation. see how niggas do you in the long run?

      • wellsfool

        U was there?

        • LuckyP757

          nah fool, get the kangs cock off your tongue and open your eyes . the proof was all in the pudding

  • t

    Wonder how close he got to the $75 million he wanted. .. .

    • polopolo1

      Damn he upped it again? I remeber him saying 50 million

  • areal1

    Random but why is tip curing a cake with 2pacs face on it???But anyhow good move tip I’m just waiting to see what the music is going to sound like

    • areal1

      *cutting

      • Toni

        Same thought crossed my mind haha.. hope the moveis good for ti tho

  • Ray

    Tip The King!!! Turn it back up on these rap niggas

  • http://www.MotaHipHop.com/ MotaHipHop.com

    I hope T.I. got that 50 Million he was looking for, they need to put out a Trae Tha Truth Album

  • Raw hiphop

    Good shit Tip anybody that’s real want to see you win you been holding it down for years

  • Devante

    Atlantic is the worst when it comes to Hiphop anyways…
    They couldn’t do anything with Maino, Saigon, Gucci and Young Dro when they all had radio hit…

    • Ben

      Haha Marino young dro

  • John Jay

    Hope he’s gonna focus on Artist development…all these artist’s controlled labels look like tax write off for 80% of them…

  • Foreign luelz

    *its all over now take it like a man* 2pac

  • GroovyQ

    He doesn’t deserve 50 million

  • http://twitter.com/troybrowntv TroyBrownTV

    Congratulations to TIP and Columbia.

  • http://Twitter.com/SonnyCreek Broski 3000

    Eveeybody knows when it comes to Columbia Records dont get Shot, or sent to jail!!! They will drop you in a heartbeat ask 50

  • Billow Baggins

    the cake looks good. im high tho… http://www.youtube.com/watch?v=QaeuI1Wi6B8

  • ENDL3SS AMB1T10N

    Congrats…his Hustle Gang imprint continues to grow bigger and better

    Follow Endless Ambition Streetwear on instagram. Dropping real soon.
    IG: endlessambition_streetwear
    Twitter: @Gwillisjr89 @EA_StreetWear

  • Ten

    I had an agreement with family guard, child guard 163, helping hand, health, social security, and had a national beaureu of investigation clearance with department of foreign affairs, and u.s.a. embassy fingerprinting in electronic system.

  • Ten

    I had an agreement with Philippine Military Academy, which is my government.

  • Ten

    I have a cedula, commission on elections, social security system, Philippines health, national Beauregard of investigation clearance, national statistics office which is the live birth certificate, department of foreign affairs with passport, and u.s.a. embassy. everything is in the system.

  • Ten

    My application to u.s.a. is a case study. It is in the system so u.s.a.

  • Ten

    I had an agreement with Texas.

  • Ten

    I had an agreement with California.

  • Ten

    I had an agreement with Maryland.

  • Ten

    My government, the Philippine Military Academy, told me I have complete documents. The departure in the Philippines, the travel, the arrival in United States of America, the stay in United States of America, the employment in Disney and the marriage documents. -Tanya Louise.

  • Ten

    I also have an agreement in department of health.

  • Ten

    I have an agreement in family planning in Law.

  • Tanya Louise

    Sweetheart, I have received my social security system identification card together with a registered letter inside a mail envelope.

  • Tanya Louise

    I have an agreement with love fund.