Rap Radar Podcast: Lil Uzi Vert, DJ Drama, & Don Cannon

Written By: @BdotTM January 20, 2016 @ 11:55 AM EDT
0/0

Generation Now.

As part of the DJ collective The Aphilliates, DJ Drama and Don Cannon have been instrumental in breaking new talent. Enter the duo’s latest prospect, North Philly fire-starter Lil Uzi Vert, whose mixtape Luv Is Rage is igniting a new generation of hip-hop fans. While in New York, the triumvirate discuss their partnership, Drama and Cannon’s infamous mixtape raid, Drake reference track controversy, and tons more.

pics: calligrafist

Tags:
Rate This:
5
Submit 6 Ratings
46 Comments
  • Gargemels tracksuit

    Great episode! Helps explain how certain sounds gained ground and others didn’t. I’m still here for some curation. I hope Uzi gets to maxing out some Roth IRAs while he’s still “relevant.”

    • Brian B.Dot™ Miller

      I agree. i think that’s a big problem cause theres a trillion rappers uploading music to a soundcloud account. it’s impossible for everyone to get on that way.

      • Gargemels tracksuit

        I’m waiting for a Bevel Razor sponsored weekly podcast mixtape from some young connected street dj with exclusives, freestyles and breaking artists. Somebody to do for New York/Hip Hop what OVO sound, Soulection or Radarradio does for their scenes.

        • Megamind

          Is that real? Bevel Sponsored podcast I mean…

          Megamind

        • That would be dope but it would have to be spearheaded by someone that’s like insanely talented and damn near genius. Finding someone like that in NY’s current crop of rappers, good luck.

          • Gargemels tracksuit

            It’s more than possible DJs are just lazy. For almost 20 years in NYC DJs competed to release the most exclusive mixtapes. Look up DJ Clue Summatyme Shootout 1995 on soundcloud. Then listen to Ron G, Kool Red Alert, Mister Cee, Whoo Kid, and on and on. New Yorks got plenty of young djs and young spitters. They did it then without the internet. That is the real takeaway of this episode– the demise of the street mixtape and the result

          • Brian B.Dot™ Miller

            possible DJs are just lazy.
            ^
            Bingo

  • el jim chapo guzman

    DJ Drama’s Ex-Wife Was the one that Gave Drake’s Reference Tracks to murder Meek Mill..

    • Kris Kompute

      Shut the fuck up

      • el jim chapo guzman

        Bitchmade niggas always have something to say

        • Savimbi

          Then stfu so you won’t be considered bitch made anymore!!! Faggot

          • el jim chapo guzman

            keyboard thugs;.

  • THE REAL SONIC!!!!!

    ANOTHER AUTO-TUNE DEPENDENT ARTIST WHO IS MUMBLING INCOHERENTLY?!?!? WACK ARTIST, STUPID RAP NAME, GARBAGE SONGS!!!!!

    I DON’T GIVE A FUCK ‘BOUT YOU!!!!!

  • THE REAL mac DIESEL

    @ B.Dot @ YN

    ONLY CANNON AND DRAMA SALVAGE THIS TRAVESTY OF A PODCAST!!!! AND SOMEBODY TELL THAT LIL NIGGLET THAT THE INCRREDIBLE HULK WANTS HIS GREEN WIG BACK!!!!! LMAO!!!! FUCKIN’ CLOWN!!!! THESE NEW NIGGAS MAKE ME SICK!!!!

    #BENSON #YELLOWSCUM #LILUZISKIRT #GENERATIONHOW

    DON’T HATE ON MY OPINION!!!!

    • JACK THE CRACKER

      THIS FUCKBOY THINKS HE SOME SORT OF COMMENTATOR CELEBRITY. HIS WHOLE INTERNET CAREER IS ONE LONG ASS PUSSY RANT. LOOK AT THIS LIL FUCK NUGGET MUNCHKIN WHO CALLS HIMSELF MAC DIESEL. SHIT IS LOL

      https://a1-images.myspacecdn.com/images01/81/31b3e351533c08bfbd051df47f6a22f6/full.jpg

      • THE REAL mac DIESEL

        #FAIL

        DON’T HATE ON MY OPINION!!!!

        • JACK THE CRACKER

          THATS ALL THIS PUSSY BOY HAD TO SAY FOR THE LONGEST LMFAO GRABBING A LADDER JUST TO REACH THE COOKIE JAR ON TOP OF THE FRIDGE IS THE REAL FAIL, MUNCHKIN!!!!!

          • THE REAL mac DIESEL

            YUP!!!! HA!!!!

            #FAIL

            DON’T HATE ON MY OPINION!!!!

          • JACK THE CRACKER

            PUSSY ASS MAC DIESEL IS BUILT LIKE A LEPRECHAUN

            #LMFAO #FAIL

          • THE REAL mac DIESEL

            MEANWHILE YOU CREATED AN ACCOUNT JUST FOR ME!!!! YUP, BUILT LIKE A FAILURE!!!! LMFAO!!!!

            #FAIL

            DON’T HATE ON MY OPINION!!!!

          • JACK THE CRACKER

            YOUR FUCKBOY ASS THOUGHT YOU WAS SOME SORT OF BULLY AND I BULLY THE BULLY. BUT IT TURNED OUT YOU WERE NOTHING BUT A PUSSY ASS MUNCHKIN WHO BANGS ON HIS KEYBOARD TO MAKE UP FOR BEING BUILT LIKE DANNY DEVITO IN REAL LIFE. YOU A JOKE, FUCK NUGGET!!!!!

      • Dark Matters

        That’s DJ Alamo (Grand Puba’s DJ). The white guy is wack weasel?

        • JACK THE CRACKER

          YES. JAYWAN INC IS WACK WEASEL.

    • YABOI

      You see that the real sonic shit?!?! Lol

      • THE REAL mac DIESEL

        ……………HA!!!! YEAH!!!! MY SONS!!!!

        DON’T HATE ON MY OPINION!!!!

  • Captain Jack

    He said people are biting his style but when I just got done listening to one of his songs I thought I heard Chief Keef

    • truuuu — Chief Future Scott

      • Captain Jack

        I think he still talented but that song “Top” sound like Keef tho for real. I don’t know who’s bitin who anymore these days.

        • first song i listened too sound just like Keef — yo from Philly tho — everybody sound like they from the same place.

        • Kimberly Dukes

          When I looked at the draft of 7258 dollars, I accept that my friend’s brother was like really creating cash in his free time with his PC. . His aunt’s neighbor has done this for only 11 months and by now repaid the loan on their home and bought a new Car . Look here for details.

          CLICK Here To Discover More

          tg…

  • Neighborhood Soup..

    Yo Cannon look like Dom Kennedy twin…

    • Brian B.Dot™ Miller

      ha!

      • Neighborhood Soup..

        B.Dot What Up… Just for the record homeboy Lil Uzi Vert is trash… Ur man Semi Da God is an issue..

        • Brian B.Dot™ Miller

          ha. but semi is super nice. i really hope he wins. he reminds me of big l alot

          • THE REAL mac DIESEL

            SUPER NICE??? FUCK OUTTA HERE BENSON!!!! HOW FUCKIN’ DARE YOU PUT THAT SEMI NIGGLET AND BIG L IN THE SAME SENTENCE!!!! FUCKIN’ CLOWN!!!! YOU NEED TO GET SMIDACKED!!!! YOU GOOFY FUCK!!!!

            #BENSON

            DON’T HATE ON MY OPINION!!!!

          • Neighborhood Soup..

            Yeah me too… His wordplay is crazy similar.. Thats that Harlem shit..

          • The Incredible Creation

            word? gonna have to check him out! https://theincrediblecreation.wordpress.com/

  • @WorldFamous_Kev

    The Entire Episode I Kept Wondering Would Anyone Have The Balls To Tell Lil’ Uzi To Shut Up and Listen, NO ONE and I Mean NO ONE DOWNLOADED THIS PODCAST EPISODE BECAUSE YOUR NAME WAS ON IT, WE WANTED TO HEAR THE STORIES and HISTORY THAT YOU SEEMED DETERMINE TO INTERRUPT and THAT YOU DIDN’T HAVE THE GOOD ENOUGH SENSE TO ASK THE PEOPLE WHO YOU WORK WITH PRIOR TO THIS INTERVIEW. WOULD HAVE BEEN A 100X BETTER EPISODE MINUS HIM (THOUGH HE WAS COOL LIKE THE FIRST 10-15 MINS.)

  • tytyrty

    Drama still a hoe for whatever role he played in the meek vs drake situation

  • I like some of Uzi’s songs but that hair color is not helping.

  • DoughboyToad

    Hoe ass DJ Drama gave them reference tracks to destroy Drake only back fired on his hoe ass. Never listening to a Gangsta grill tape ever again

    • Ok?

      Aw you mad?

  • Views From The 666

    just when i think rap names cant possibly get any worse someone comes along and calls them self Lil Uzi Vert

  • I actually liked an old song Uzi did that Cannon produced and was looking forward to more of that sound. His new mixtape is mostly trash and after listening to this podcast, I’ve lost all faith in Uzi. He comes across as a wannabe young thug who got plucked from obscurity. I don’t think this kinda of top down approach is gonna work well long term for rappers. The shit always gotta be organic.

    • Brian B.Dot™ Miller

      WELP.

  • youngfandango

    can y’all get dip set????